واشنگتن فری‌بیکن؛

ترامپ در گزارش آتی خود به کنگره آمریکا، پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد

واشنگتن فری‌بیکن به نقل از چندین مقام دولت ترامپ نوشت رئیس‌جمهور آمریکا در سومین گزارش خود به کنگره این کشور، پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد.

ترامپ در گزارش آتی خود به کنگره آمریکا، پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشنگتن فری‌بیکن به نقل از چندین مقام دولت دونالد ترامپ نوشت رئیس‌جمهور آمریکا در سومین گزارش خود به کنگره، پایبندی ایران به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را تأیید نخواهد کرد. در ادامه گزارش آمده است این اقدام ترامپ باعث نابودی توافق تاریخی هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد شد و مسیر وضع تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را برای کنگره آمریکا هموار خواهد کرد.

در ادامه گزارش ادعا شده است: برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ –از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور– تلاش می‌کنند ترامپ را به باقی نگه داشتن واشنگتن در برجام متقاعد کنند؛ اما اقدامات ایران در زمینه پیگیری برنامه موشک‌های بالستیک و عملیات این کشور علیه نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه باعث استیصال رئیس جمهور آمریکا شده است.

این گزارش می افزاید عدم تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته ای، محدودیت های واشنگتن برای وضع تحریم ها عیله تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از میان برخواهد داشت ... این منابع آگاه می‌گویند اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی به اینکه برای راستی‌آزمایی اقدامات ایران در زمینه برخی فناوری‌های حساس مربوط به سامانه‌های انفجاری هسته‌ای از آزادی عمل برخوردار نیست، باعث تقویت مواضع مخالفان توافق هسته‌ای ایران در کنگره شده است. یوکیا آمانو می‌گوید به سبب محدودیت‌های در نظر گرفته شده در بند «تی» از برجام برای بازرسی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، امکان راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران در این زمینه وجود ندارد. 

تد کروز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس و از مخالفان سرسخت برجام، در گفتگو با واشنگتن فری‌بیکن اظهار کرد ترامپ به جز تأیید نکردن پایبندی ایران به این توافق، گزینه دیگری ندارد. در این صورت، کنگره این امکان را خواهد داشت تا با اعمال مجازات‌های سنگین‌تر علیه ایران زمینه را برای نابودی کامل برجام فراهم کند.

کروز در ادامه با طرح ادعاهای مضحک مقامات جنگ‌طلب آمریکایی گفت: اگر ایران درباره پیگیری برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جدی اشت، باید آن را ثابت کند. ممانعت مکرر این کشور از صدور اجازه بازرسی از مراکز نظامی –که بخشی از شرایط توافق هسته‌ای است– نه تنها باعث بی اثر شدن برجام می‌شود، بلکه نشان‌دهنده ساختگی بودن توافقی است که دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را تسهیل می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی است، بارها در طول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، تهدید کرد در صورت راهیابی به کاخ سفید، این توافق‌نامه را پاره خواهد کرد. با وجود این، او تاکنون دوباره در گزارش‌های خود به کنگره بر پایبندی ایران به مفاد برجام صحه گذاشته است. لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده است قصد ندارد در سومین گزارش خود به کنگره بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال 2015 را که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسید، تأیید کند.

 

انتهای پیام/

ترامپ در گزارش سوم خود به کنگره، پایبندی ایران به برجام را تأیید نخواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۶
به درک

مگه کسی منتظر تایید برجام توسط این روانی ترامپ بود؟
آخرین اخبار