ابراز علاقه استرالیا برای سرمایه گذاری در بخش معدن افغانستان

جنرال استرالیایی در دیدار با اشرف غنی گفت: ما آماده هستیم تا با افغانستان در بخش سرمایه گذاری و معادن همکاری نماییم.

ابراز علاقه استرالیا برای سرمایه گذاری در بخش معدن افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر کاسگروف، جنرال استرالیایی در دیدار با اشرف غنی گفته است که کشورش آماده همکاری با افغانستان در بخش سرمایه‌گذاری و استخراخ معادن است.

در این دیدار،  دو طرف روی مسائل منطقه ای، استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و آسیایی جنوبی، امنیتی، اقتصادی، مبارزه با تروریسم و همکاری در بخش معادن افغانستان بحث کرد‎ه‌اند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار از همکاری استرالیا در بخش‌های مختلف به خصوص امنیتی، توسعه ای، آموزش، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی افغانستان تشکر کرد.

وی با اشاره به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و آسیایی جنوبی، گفته است که این استراتژی می‌تواند زمینه را برای تأمین صلح و ثبات در منطقه فراهم سازد و باید از فرصت‌های موجود به گونۀ موثر آن استفاده شود.

جنرال استرالیایی نیز در این دیدار اظهار داشت که کشورش به عنوان یک همکار همچنان در کنار افغانستان باقی خواهد ماند و در بخش‌های مختلف به همکاری‌های خود ادامه خواهد داد.

وی افزوده که ما آماده هستیم تا با افغانستان در بخش سرمایه‌گذاری و معادن همکاری نماییم و در این مورد با بخش مربوط کشورمان صحبت خواهیم کرد.

جنرال کاسگروف گفته است که همکاری‌های کشورش در بخش تجهیز، تمویل و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همچنان تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار