مدیرکل کانون پرورش فکری خبر داد:

اجرای ۹۲۵ ویژه برنامه در هفته‌ی ملی کودک برای کودکان سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۲۵ ویژه برنامه‌ی کانون برای کودکان و نوجوانان استان در هفته‌ی ملی کودک خبر داد.

اجرای ۹۲۵ ویژه برنامه در هفته‌ی ملی کودک برای کودکان سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، دکتر معصومه هادی با تبریک فرارسیدن هفته‌ی ملی کودک به همه‌ی کودکان گفت: کانون پرورش فکری یک برنامه ریزی مستمر برای همه‌ی روزهای کودکان و نوجوانان دارد و هفته‌ی ملی کودک تنها بهانه‌ای است برای اینکه به کودکان بگوییم که همیشه به یاد آنان هستیم و از سوی دیگر به بزرگترها یادآوری کنیم تا به کودکان و حقوق آنان با حساسیت بیشتری احترام بگذارند.

وی در تشریح برنامه‌های این هفته عنوان کرد: در این هفته سفیران کودک کانون به نمایندگی از همه‌ی بچه‌های استان در زاهدان به دیدار استاندار و دیگر مسئولان استانی می‌روند و در شهرستان‌ها نیز دیدار با فرمانداران و دیگر مسئولان محلی برنامه ریزی شده تا کودکان با حضور در این دیدارها خواسته‌های خود را با مسئولانشان در میان بگذارند.

هادی راه اندازی کاروان و نمایشگاه سیار برای کودکان روستاها و حاشیه‌ی شهرها در زاهدان و حوزه‌ی سیستان، در طول هفته‌ی ملی کودک، دیگر برنامه‌هایی بود که هادی به آن اشاره کرد و آن را گامی در جهت تحقق شعار " کانون برای همه‌ی بچه‌ها " عنوان کرد.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به توانمندی‌های مربیان و اعضای کانون در زمینه‌های فرهنگی، ادبی و هنری گفت: برای قدردانی از این همه تلاش و معرفی این توانایی‌ها به دیگر سازمان‌ها، نمایشگاه‌هایی با عنوان " آثار نشانه‌های خدا " در مرکز استان و سایر مراکز فرهنگی- هنری ایجاد شده که در طول هفته‌ی ملی کودک پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

وی در این زمینه افزود: در طول بازدید علاقه مندان، کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری نیز برای حاضران برگزار خواهد شد و بازدید کنندگان آموزش‌های کاربردی در این زمینه خواهند دید.

اجرای ویژه برنامه‌ی محوری روز جهانی کودک هم‌زمان در سه حوزه‌ی زاهدان، سیستان و بلوچستان در روز جهانی کودک ویژه برنامه‌ی دیگری بود که هادی در توضیح آن گفت: در این ویژه برنامه که با رویکرد عاشورایی برگزار خواهد شد علاوه بر اجرای برنامه‌های گوناگون، از برگزیدگان کانون در طول سال تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کانون هم‌چنین از بازدید کودکان استان از موزه ها و مکان‌های تاریخی خبر داد و افزود: تاریخ معلم بزرگ انسان‌هاست و حفظ سنت‌ها و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان و میراث فرهنگی که برای ما به جا نهاده‌اند می‌تواند کودکان را با فرهنگ پربار آنان پیوند دهد و آنان با احساس مسئولیت در پی حفظ و انتقال این گنجینه‌ها برآیند.

هادی هم‌چنین از برگزاری یک محفل شعر عاشورایی با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان در شهر زاهدان و یک محفل شعر در سیستان خبرداد و گفت: در این ویژه برنامه‌ها اعضا و مربیان توانمند کانون آثار عاشورایی خود را ارایه خواهند کرد.

برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه‌ی مربیان، برگزاری نشست تخصصی ارتباط والدین با اعضا و برگزاری نشست تخصص سلامت روانی با حضور مشاوران مرکز بهداشت در سیستان از جمله ویژه برنامه‌های تخصصی برای اجرا در هفته‌ی ملی کودک است که مدیرکل کانون در مورد آن سخن گفت.

برپایی کارگاه‌های بازی مادر و کودک، شرکت اعضای خانواده در نماز جمعه و قرایت بیانیه‌ی حقوق کدک در تریبون‌های نماز جمعه در سراسر استان، غبار روبی از مزار شهیدان کودک و نوجوان، بازدید از مراکز فروش جهت آشنایی کودکان با این مراکز و حمایت از تولید داخلی دیگر ویژه برنامه‌های کانون استان است که در طول هفته‌ی ملی کودک اجرا خواهد شد.

هادی هم‌چنین از تشکیل زنجیره‌ی انسانی متشکل از کودکان در ساحل دریای عمان و خیابان‌های اصلی در دیگر نقاط استان خبر داد و عنوان کرد: جلب توجه افکار عمومی به اصالت دوران کودکی و رعایت حقوق شهروندی کودکان از جمله اهداف تشکیل این زنجیره‌ی انسانی است.

گفتنی است ؛ویژه‌برنامه‌های دیگری چون یک روز با فرزندان کارمندان ادارات عضو کارگروه کودک، تجلیل از خانواده‌ی شهدای کودک، کارگاه تخصصی شیوه‌های ایجاد نشاط برای کودکان در خانه، بازدید از پارک علم و فناوری در کنار عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی- هنری سراسر استان هم در این هفته اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اجرای 925 ویژه برنامه در هفته‌ی ملی کودک برای کودکان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار