500 روستای هدف گردشگری در استان های اصفهان، مرکزی و قم شناسایی شد

دبیر کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی گفت :500 روستای هدف گردشگری با محوریت گردشگری، کشاورزی و آیینی در استان های اصفهان، مرکزی و شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ناصر مشهدی زاده، در حاشیه برگزاری همایش بین المللی میراث جهانی قالی شویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت های ناشناخته گردشگری در سه حوزه جاذبه های تاریخی، فرهنگی و آیینی( میراث معنوی یا ناملموس) و طبیعی مثل تالاب ها، دره ها، آبشارها، چشمه ها و روستاهای هدف گردشگری در سه استان در دستور کار قرارگرفت گفت: شناسایی 500 روستا در این راستا در سه استان اصفهان، مرکزی و قم شناسایی شد.

وی با تاکید براینکه ظرفیت های تاریخی در حال تکمیل بیشتر شناخته شده است افزود :آیین ها، جاذبه های طبیعی، روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی در این سه استان در حال شناسایی و مستندنگاری است.

مشهدی زاده، ثبت برخی از این آیین های شناسایی شده در تقویم ملی گردشگری و تقویم این استان ها را یادآورشد وافزود: آیین سنتی مذهبی قالیشویان و تعزیه در تقویم ملی گردشگری کشور و سه استان ثبت می شود.

وی اعلام فراخوان برای شناسایی و مستندنگاری آیین های عزاداری در سه استان اصفهان، مرکزی و قم را اضافه کرد و گفت : سند اقتصاد مقاومتی سه استان نیز با محوریت گردشگری روستایی و کشاورزی در حال تهیه و تدوین است که در مورد استان قم تکمیل شده است.

به‌گفته‌وی، بر اساس این سند پروژه های گردشگری با سه شاخص قابلیت جذب سرمایه‌گذاری، پروژه های پویا و زود بازده و پروژه های گردشگری و بوم گردی روستایی جذب و عملیاتی می شود.

مشهدی زاده، اظهارداشت: پروژ های گردشگری روستایی پروژه هایی است که تجهیزات کمی لازم دارد و بارگزاری و بازدهی آن زودتر و بیشتر است.

وی، پروژه های گردشگری روستایی که در زمینه تجهیز مقصد و اقامت گردشگران است در مواردی که ظرفيت هتل بارگذاری شده است به خوبی می تواند اسکان مسافران را پوشش دهد.

به‌گفته‌وی، معرفی پروژه های پیشگام و محرک در توسعه گردشگری، شرکت فعال سه استان در نمایشگاه های بین المللی تهران، تمرکز بر ایجاد شهرک های صنایع دستی و شرکت در جشنواره غذای اراک از دیگر مواردپیش بینی شده در کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، مرکزی و قم است.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، مرکزی و قم با اشاره به اینکه نشست های این کارگروه هر دوماه یکبار در یکی از این سه استان برگزار می شود گفت :نقش و وظایف این استان ها بر اساس سیاست های کارگروه و سند چشم انداز گردشگری کشور در افق 1404 در پذیرش 20 میلیون گردشگر در کشور سهم قابل توجهی در جذب این میزان گردشگر را می توانند داشته باشند.

مشهدی زاده، قرارگرفتن استان های اصفهان، مرکزی و قم در محور طلایی گردشگری کشور از تهران تا شیراز و بندرعباس را تاکیدکرد و گفت :موقعیت گردشگری جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی این سه استان بسیار حائز اهمیت است.
وی، امضای تفاهم نامه بین سه استان را درراستای توسعه گردشگری، هم افزايي و تعریف مزیت های جدید در افزایش قدرت اقامت، اسکان و پذیرایی گردشگران دانست و گفت :ظرفیت های متنوع گردشگری از جمله میراث تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی در سه استان است که بسیار در کشور مورد توجه قرار می گیرد.

به‌گفته‌وی، میراث آیینی، طبیعی و زیرساخت هایی خوبی از جمله میراث جهانی ملموس و ناملموس در استان اصفهان است که سهم کاشان نیز با میراث جهانی باغ فین و قالیشویان در آن زیاد است.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، مرکزی و قم در پایان فهرست بالای در انتظار ثبت آثار استان اصفهان را اضافه کرد و گفت :استان اصفهان سهم زیادی در راهبری کارگروه، استان قم نقش زیارتی و استان مرکزی نیز به عنوان زادگاه امام راحل نقش موثری در جاذبه های ناشناخته گردشگری سخ استان در کشور دارد.

انتهای پیام/ب

روستای هدف گردشگری در استان های اصفهان، مرکزی و قم شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.