احداث مجموعه گلخانه آموزشی و تحقیقاتی در اردبیل

با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مجموعه گلخانه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده کشاورزی اردبیل احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جبرائیل رزمجو رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه بررسی برنامه‌های توسعه دانشکده کشاورزی اردبیل اظهار داشت: زمینی زراعی به مساحت حدود 100 هکتار به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه در حال واگذاری است که این موضوع مراحل اداری و قانونی خود را طی می‌کند.

وی افزود: این زمین با توجه به نیاز شدید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به زمین‌های زراعی حاصلخیز  و مناسب با مساعدت رئیس دانشگاه و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان در حال واگذاری به دانشکده است.

رزمجو بیان کرد: با دریافت این زمین و با احداث تاسیسات مورد نیاز از جمله تاسیسات دامپروری، کیفیت کار آموزشی و پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی ارتقا یافته و ضمن افزایش درآمد دانشکده تحولی اساسی در کیفیت ارائه دروس عملیات کشاورزی و کارورزی که نقش موثری در افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دارند، خواهد داشت. 

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال درآمدهای دانشکده حدود 80 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال این رقم به بیش از 150 میلیون تومان برسد.

وی گفت: در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی فعلی دانشکده برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و تولیدی و بهبود مهارت آموزی دانشجویان و افزایش کیفیت طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی، تسطیح مزرعه و اصلاح خاک انجام شده و سیستم آبیاری بارانی و شبکه توزیع  آب راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

رزمجو با اشاره به تعداد رشته‌ها و دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در حال حاضر  13 رشته در مقطع کارشناسی، 28 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 20 رشته در مقطع دکتری وجود دارد و تعداد  یک هزار و 300 نفر در مقطع کارشناسی، 610 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 270 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بیش از 40 آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده وجود دارد، تصریح کرد: این دانشکده 3 واحد گلخانه‌ای تحقیقاتی و آموزشی فعال دارد و ساختمان جدید دانشکده با 10 کلاس آموزشی و 10 آزمایشگاه در حال احداث است.

رزمجو با اشاره به اینکه دانشکده دارای مزرعه آموزشی و تحقیقاتی به مساحت 10 هکتاری است، اظهار کرد: مجموعه گلخانه جدیدی به زودی احداث می‌شود که مراحل طراحی گلخانه و قرارداد به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرارداد اجرا است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: این واحد گلخانه‌ای در زمینی به مساحت حدود یک هزار و 320 متر مربع با اعتبار حدود 12 میلیارد ریال احداث خواهد شد که دارای 18 واحد تحقیقاتی و 6 آزمایشگاه خواهد بود.

 

انتهای پیام/ع

احداث مجموعه گلخانه آموزشی و تحقیقاتی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.