آغاز كشت محصولات پاييزه در شهرستان كرمانشاه

مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمانشاه گفت:شهرستان کرمانشاه دارای 311 هزار هکتار اراضی آبی و ديم است كه در این فصل کشت پاییزه محصولات آغاز می شود.

نوربخش حاتمی مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛گفت:عمده ترین محصولات کشت شده در این مزارع شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا است.

وی  پيش بينی نمود: اراضی ویژه کشت پاییزه 34 هزار هکتار  زير كشت گندم آبی، 81 هزار هکتار گندم دیم، 80 هزار هکتار جوآبی وديم و 2500 هکتار کلزا اختصاص یابد.

حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی اراضی و كشت در مزارع ديم آغاز شده است و نهاده‌های مورد نياز شامل کود و بذر در حال توزیع است گفت:همچنین 47 هزار و 850 تن انواع کودهای شیمیایی و 19 هزار و 760 تن انواع بذور گندم آبی وديم و 13 هزار تن بذر جو میان کشاورزان شهرستان توزيع می شود.


مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمانشاه ياد آور شد: مهم ترین چالش پیش روی کشاورزان در اين شهرستان برای کشت پاییزه، مساله کم آبی است که همچون سال های گذشته موجی از نگرانی را برای كشاورزان به وجود آورده است.


وی افزود: شهرستان کرمانشاه با دارا بودن 10 مرکز جهاد کشاورزی به نامه ای کوزران، سراب نیلوفر، میاندربند، بیـلوار، ماهیدشت، چقانرگس، سرفیروزآباد، جلالوند، درود فرامان و الهــیارخانی کار خدمات رسانی به بخش کشاورزی و نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می دهد.

انتهای پیام/ز

کرمانشاه دارای 311 هزار هکتار اراضی آبی و ديم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.