صادرات بیش از ۲ هزار تراکتور به کشورهای آفریقا و هلند

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز گفت: با توجه به کیفیت بالای تراکتور در ایران، صادرات بیش از 2 هزار تراکتور به سایر کشورها را داشتیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی  تبریز به تشریح تولیدات سالانه مجموعه تراکتورسازی پرداخت و گفت: تولیدات تراکتور در سال‌جاری با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو بوده که عمده دلیل این میزان افزایش به واسطه صادرات تراکتور به کشورهای دیگر بوده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص انتقال وجه و موارد از این قبیل در صادرات تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالای تراکتور در ایران، صادرات بیش از دو‌هزار تراکتور به سایر کشورها را داشتیم.

مدیرعامل تراکتورسازی افزود: تراکتورسازی تبریز دو سال پیاپی در بخش صادرات به مقام نخست دست یافته است که کیفیت بالا و قیمت مناسب باعث شده تراکتورسازی جایگاه ویژه‌ای در صادرات به کشورهایی از قبیل آفریقا و هلند به دست آورد.

وی با تاکید به اینکه بازار داخلی به عنوان بازاری برای خدمت هر چه بهتر محسوب می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مجموعه تراکتورسازی اشتغال مستقیم برای پنج هزار نفر ایجاد کرده است همچنین این مجموعه با ۵۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ در رابطه با سفارش قطعات کار می‌کند.

ابراهیمی متذکر شد: اگر اختلالی در فعالیت تراکتورسازی ایجاد شود، اولین ضربه به تولیدکنندگان قطعه و سپس به کارگران وارد می‌شود.

وی به تولید بیش از ۱۶ نوع تراکتور در مجموعه تراکتورسازی تبریز اشاره کرد و گفت: تراکتورسازی توانایی تولید تراکتور سبک از ۳۵ اسب بخار تا تولید تراکتور سنگین با ۱۵۰ اسب بخار را دارد.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد قطعات تراکتورسازی به دست کارگران داخلی کشور تولید شده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید نمی‌شود.

وجود ۳۰۰ هزار تراکتور فرسوده در کشور

ابراهیمی در رابطه با ظرفیت تراکتورسازی در تولید سالانه ابراز کرد: اگر کشاورز به راحتی دسترسی به منابع بانکی داشته باشد، می‌توان تولیدات تراکتورسازی را به همان میزان تقاضا افزایش داد زیرا در حال حاضر ۳۰۰ هزار تراکتور فرسوده در کشور وجود دارد و اگر جلوی واردات بی‌رویه تراکتور از هند و چین گرفته شود، می‌توان سالانه بیش از ۳۰ هزار دستگاه تولید کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: تراکتورسازی تبریز توانایی تأمین نیازهای کل کشور را دارد و علاوه بر آن به عنوان معین سایر صنایع نیز محسوب می‌شود زیرا تراکتورسازی تنها مجموعه‌ای است که قطعات، ریخته، موتور و تراکتور را تولید کند.

وی افزود: موتور تولیدی تراکتور در بخش‌های مختلف از قبیل کمپاین، غلطک، لیفتراک و پمپ آب استفاده می‌شود و تنها تولید تراکتور در این مجموعه صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه تراکتورسازی توانایی افزایش ایجاد اشتغال در همه بخش‌ها را دارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در سراسر کشور وجود دارد که دولت با اعطای تسهیلاتی اقدام به نوسازی تراکتورهای فرسوده کرده که کشاورزان می‌توانند از طریق وام با نرخ ۱۵ درصد به صورت ۸۰ درصد وام و ۲۰ درصد خریدار اقدام به خرید تراکتور کنند.

وی ادامه داد: قیمت تراکتورهای تولیدی از ۲۷ میلیون تا ۱۸۹ میلیون تعیین شده که بیشترین خرید تراکتور مابین قیمت‌های ۴۰ تا ۵۰ میلیون انجام می‌گیرد.

ابراهیمی استقبال بی‌نظیر از تراکتور در کشورهای دیگر را مطرح کرد و گفت: قیمت صادرات تراکتور همواره از فروش تراکتورهای داخلی گران‌تر بوده و سعی بر این است که صادرات تراکتور با ارزش بیشتری انجام گیرد.

وی اذعان داشت: امروزه جلوی قاچاق از طریق مرزها گرفته شده ولی با توجه به اینکه تراکتور خودرویی با قابلیت حرکت در کوه و تپه است از این رو احتمال وجود قاچاق در آن محتمل است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار