قرائتی:

مدیران دانشگاه‌ها باید با شهامت و شجاع باشند

مفسّر قرآن، گفت: مهارت باید همراه با تقوا باشد‌ و باید مدیران دانشگاهی از شجاعت و شهامت در انجام کارها برخوردار باشند.

مدیران دانشگاه‌ها باید با شهامت و شجاع باشندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت‌الاسلام محسن قرائتی‌ مفسّر قرآن صبح امروز در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس‌ دانشگاه‌ جامع در سالن اجلاس سران‌ در نشست خبری‌، اظهار کرد: باید‌ در دانشگاه‌های کشور‌ خروجی‌ها طوری‌ باشد که فارغ‌التحصیلان‌ بتوانند در پایان درسشان‌ کاری را یاد گرفته و آن را در جهت رفع نیازهای‌ کشور به کار ببندند.

وی بیان کرد: راجع به مسئله‌ کار‌ در حدود 64 هزار‌ حدیث داریم که متأسفانه‌ هیچکدام‌ از این احادیث به خوبی در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود.

 قرائتی‌ با بیان اینکه حضرت امام با 200 کتاب دنیا را تکان داد، افزود: باید مدیران دانشگاه‌های کشور جر‌أت و شهامت‌ داشته باشند زیرا مسئله اصلی در انجام کار جوهر بوده‌ و مدرک‌ جز کاغذ پاره‌ای نیست و اگر فردی بداند‌ شخص دیگری بهتر از خودش می‌تواند مدیریت‌ کند باید با شهامت‌ این مسئله را بپذیرد.

 وی عنوان کرد: این همه حقوقدان‌ در دنیا وجود دارد اما کسی تا به امروز حاضر نشده بر علیه جنایات‌ صدام‌ در 8 سال دفاع مقدس‌ حرفی در مجامع حقوقی بزند و این مسئله نشان‌ دهنده نداشتن جرأت‌ و شهامت در بین این افراد است.

 قرائتی‌ ادامه داد: ما باید تفکرمان‌ را عوض کنیم زیرا علم به تنهایی کاربرد ندارد و بنابر گفته قرآن اگر کسی مهارت نداشته باشد‌ اقدام به دین فروشی می‌کند.

 وی تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان که یک مرکز آموزشی تربیت دبیر است اما متأسفانه در این دانشگاه‌ها کتاب‌هایی تدریس می‌شوند که ریشه غربی داشته و همه مطالب‌ غرب را به دانشجویان‌ آموزش می‌دهد و این مسئله به نوعی خودساختگی‌ را در ما نشان می‌دهد.

لزوم همراهی تقوا با مهارت در پیشبرد کارها

 قرائتی با بیان اینکه مهارت همراه با تقوا باید باشد، ادامه داد: افرادی هستند که در دزدی کردن و دروغ گفتن مهارت خاصی دارند اما مسئله مهم این است که یک انسان عاقل باید آینده‌نگر‌ باشد تا بتواند از مشکلات و موانع به خوبی عبور کند.

 وی ادامه داد: متأسفانه ما بدون هیچ برنامه‌ریزی دانشجویان را از  دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌کردیم بدون آنکه هیچ فکری‌ در خصوص کار این افراد‌ کرده باشیم که نتیجه این کار بیکاری‌ بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

 قرائتی اظهار کرد: اگر ما دارای یک سایت خنده حلال باشیم بسیاری از جوانان جذب آن شده‌ و بسیاری از فرهنگ‌های غربی‌ از این طریق‌ دیگر وارد کشور نمی‌شود.

 وی یادآور شد: ما باید‌  تحول پیدا کنیم و طرح‌های تحول راهگشای‌ مشکلات و مسائل کشور نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار