سرپرست امور موزه‌های فارس خبر داد؛

راه اندازی چهار موزه جدید در فارس

چهار موزه جدید به زودی در استان فارس راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نجفی سرپرست امور موزه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در حال حاضر تقاضا برای ایجاد موزه تخصصی در شهر‌های شیراز، جهرم، اوز (لارستان) و ایزدخواست (آباده) وجود دارد و به زودی مجوز‌ راه اندازی موزه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ موزه تخصصی در استان، افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته موزه مردم شناسی جهرم در بنای تاریخی قدمگاه این شهر راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر نیز مستندنگاری اشیاء و اقلام این موزه در دست اقدام است.

نجفی از صدور هشت مجوز مجموعه داری در استان خبر داد و ادامه داد: هم اکنون فارس دارای بیشترین تعداد مجوز مجموعه داران اموال تاریخی بخش خصوصی در کشور است و خوشبختانه مستندنگاری این آثار نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اشیاء تاریخی به ویژه اسناد، کتب و بنچاق‌های متعدد از دوره‌های مختلف تاریخی در اختیار مردم است، تصریح کرد: اقلام و اشیاء تاریخی باید برای حفاظت بیشتر در موزه‌ها نگهداری شود تا عموم مردم با این آثار بیشتر آشنا شوند.

نجفی به مزیت‌های مستندنگاری اشیاء موزه‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مراقبت اصولی، ساماندهی و مرمت اشیاء همچنین تبادل اقلام با دیگر موزه‌های داخلی، خارجی و همچنین حضور در نمایشگاه‌ها از جمله مزایای این مستندنگاری‌ها است.

سرپرست امور موزه‌های فارس تصریح کرد: برنامه ریزی شده مجموعه داران به صورت علمی با نحوه نگهداری، حفاظت و مراقبت از این اقلام تاریخی ارزشمند آشنا شوند تا آسیب‌ها به آثار به حداقل ممکن برسد، چرا که همواره به دلیل نبود آگاهی کافی این اقلام در آستانه تخریب قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ر

مجوز‌ راه اندازی 4 موزه در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار