بهره مندی ۲ هزار نفر از کودکان محروم و نیازمند آذربایجان غربی از طرح همسفره

۲ هزار نفر از کودکان محروم و نیازمند استان از طرح همسفره بهره‌مند هستند.

 رئیس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اظهار اینکه این طرح برای کودکان زیر 6 سال در استان با همکاری مراکز بهداشت و درمان و کمیته امداد اجرا می شود, گفت: در قالب اجرای این طرح کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند و خانواده آنها قادر به تامین نیاز های آنها نمی باشند شناسایی شده و تحت پوشش قرار می گیرند.

رسول داوودی افزود:در سطح استان 2هزار و 400 کودک نیازمند تغذیه مناسب وجود دارد که در حال حاضر از این تعداد 2 هزار کودک زیر 6 سال تحت پوشش طرح همسفره هستند.

 وی ادامه داد: 400 نفر از کودکان نیز پشت نوبت برای بهرهمندی از این طرح هستند که با رسیدن کودکان تحت پوشش طرح همسفره به 59 ماه تمام از این طرح خارج شده و نفرات جدید برای برخوداری از طرح همسفره جایگزین می شوند.

داوودی با اشاره به ضرورت اجرای طرح همسفره گفت: مواد پروتئینی و غذایی در سن کمتر از 6 سال در رشد مناسب ذهنی و جسمی کودک نقش بسزایی دارد که در این طرح با همکاری شرکت پارسیان کارتهای قابل شارژ مجدد برای خرید مواد پروتئینی از جمله گوشت, حبوبات, شیر و لبنیات در اختیار خانواده این کودکان قرار داده می شود.

رئیس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با اظهار اینکه خانواده ها تنها می توانند از فروشگاههای معتبر و طرف قرارداد شرکت پارسیان مواد پروتئینی مورد نیاز را تهیه کنند افزود:ماهیانه کارت خرید برای کودکان عادی هرنفر 72 هزار و 400 تومان و برای کودکان مناطق محروم که دارای ظریب بالای 6 هستند هر نفر مبلغ 120 هزار تومان شارژ می شود.

انتهای پیام/ب

 

در سطح استان 2هزار و 400 کودک نیازمند تغذیه مناسب هستند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.