500 هکتار از اراضی کشاورزی بوکان زیر کشت کلزا

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه بیش از 500 هکتار از اراضی آبی بوکان به کشت کلزا اختصاص یافته است گفت:شهرستان بوکان از لحاظ برداشت کلزا بعد از پلدشت و نقده رتبه سوم را در سطح استان آذربایجان غربی دارد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: در سال زراعی گذشته 214 هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافته که از این میزان 77 هکتار ان بدلیل سرمازدگی قابل برداشت نبوده است.

صلاح الدین حقگوی ادامه داد: از 137 هکتار اراضی قابل برداشت کلزا، 410 تن محصول برداشت شده که میانگین برداشت در هرهکتار 2 هزار و 992 کیلوگرم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین روغن داخلی و رسیدن به ضریب خوداتکایی کشت دانه های روغنی از جمله کلزا است اظهار کرد: در همین راستا در سال زراعی 96_ 97 ، 515 هکتار از اراضی آبی بوکان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: کشت دانه روغنی کلزا نسبت به سال زراعی گذشته 140 درصد افزایش یافته است.

حقگوی به سیاست های حمایتی دولت در راستای توسعه و کشت محصول کلزا اشاره کرد و گفت: تامین بذر مورد نیاز به میزان 3 هزار و 820 کیلوگرم، پرداخت یارانه جهت تهیه بذر، پرداخت یارانه جهت خرید 6 دستگاه ریزکارنده کلزا جمعه به ارزش 30 میلیون تومان، پرداخت یارانه جهت برداشت کلزا، پرداخت یارانه جهت استقرار کندوی زنبور عسل در مزارع کلزا و تامین انواع ارقتم بذر هیبرید خارجی بخشی از سیاست های حمایتی دولت از بذرکاران کلزا است.

حقگوی با بیان اینکه خرید کلزا بصورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی به مباشری سازمان تعاون روستایی خریداری می شود افزود: سال گذشته بابت خرید محصول کلزا یک میلیارد و 126 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

افزایش 140 درصدی کشت دانه روغنی کلزا در بوکان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.