بهره برداری از ۳ آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد

به مناسبت فرارسیدن هفته استاندارد ۳ آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد کالا در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.


به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  منصور جلایر مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران از وجود 57 آزمایشگاه تعیین استاندارد کالاها در سطح استان خبر داد افزود: با بهره برداری از آزمایشگاه های جدید تعداد آنها به 60مورد رسید .

وی گفت: از کل آزمایشگاه های موجود  8 آزمایشگاه مختص سازمان استاندارد می باشد که در انواع درشته ها میکروبی ،بسته بندی،آشامیدنی،تخصیصی فلزات ، غذایی،مصنوعات گرانبها و مصالح ساختمانی فعالیت می کنند.

جلایربا بیان اینکه هر ساله از ۲۲ مهرماه لغایت ۲۸ به نام هفته استاندارد نامگذاری شده و شعار امسال هفته " استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند " انتخاب شده است افزود: پایین بودن سطح دانش تولیدکنندگان کالا موجب افزایش ضایعات در تولید محصولات خواهد شد و اجناس داخلی اگر بخواهند در بازارهای جهانی ورود پیدا کنند، باید استانداردهای به روز دنیا را رعایت کنند.

مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی آذربایجان غربی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی یکی از الزامات ما در سطح کشور است  و برای موفق شدن در اقتصاد غیرنفتی و جایگزین کردن درآمد نفت با درآمد فروش کالاها در جهان، باید استاندارد کالاهای داخلی با کالاهای خارجی در یک حد قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه  ۱۱۰جایگاه سی ان جی در سطح استان وجود دارد افزود از این تعداد ۹۵ جایگاه مورد بازرسی انجام گرفته ورفع مشکل شده است.

وی در ادامه  با یادآوری اینکه  رعایت استانداردها سبب پیشرفت کشور می شود گفت: پایبند نبودن به استانداردها  نیز  سبب آسیب رسیدن به جامعه می گردد.

جلایر در ارتباط با رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی استاندارد نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین 163 کشور حاضر در این سازمان، رتبه 23 را به خود اختصاص داده که امید می‌رود با تدابیر جدیدی که اتخاذ شده شاهد رشد سازمان در این مقوله باشیم.

 انتهای پیام/ب

 3 آزمایشگاه تخصصی استاندارد در آذربایجان غربی بهره برداری رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.