سناتور آمریکایی: ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کند/ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با مذاکره مجدد با تهران موافق هستند

کریس کونز از واشنگتن خواست پایبندی ایران به برجام را تایید ولی در عوض مفادی به این توافق درباره برنامه موشکی تهران اضافه کند.

سناتو آمریکایی: ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید کند/ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با مذاکره مجدد با تهران موافق هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه ویکلی استاندارد نوشت: کریس کونز، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: از تلاش‌ها برای مذاکره درباره موافقت نامه‌های تکمیلی توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد این توافق را تایید کند.

پایگاه اینترنتی این نشریه در تحلیلی درباره چشم‌انداز آینده توافق هسته‌ای ایران نوشت: کریس کونز سناتور دموکرات روز سه‌شنبه گفت از افزودن موافقت نامه‌های تکمیلی به توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند، اما از دولت آمریکا درخواست کرد در آستانه ضرب الاجل پیشرو، پایبندی ایران را به توافق تایید کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید تا روز یکشنبه درباره پایبندی کامل ایران به مفاد برجام و همچنین این موضوع که آیا توافق هسته‌ای در چارچوب منافع مهم امنیت ملی آمریکا است یا خیر، گزارش دهد.

بر اساس گزارش ها، احتمالا ترامپ در این هفته (پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای) تایید نکند، اقدامی که موجب می‌شود کنگره در دوره‌ای ۶۰ روزه درباره اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بر اساس توافق هسته‌ای لغو شده است، بحث کند.

«کریس کونز»، سناتور دموکرات از ایالت دلاور، که هفته گذشته در نشستی در کاخ سفید شرکت کرده بود گفت: «به برخی از اعضای برجسته دولت گفته‌ام ترامپ باید به جای تایید نکردن توافق یک شیوه تحت حمایت دو حزب را رهبری کند. قانونگذاران هر دو حزب به شکل گسترده‌ای از تقاضای وی برای مذاکرات جدید درباره موافقت نامه‌های تکمیلی حمایت خواهند کرد که بند‌های انقضای برجام را تمدید خواهد کرد و برنامه موشکی بی‌پروایانه و دیگر رفتار‌های مغرضانه ایران را در خاورمیانه را نیز شامل خواهد شد.»

ویکلی استاندارد در ادامه نوشت: برخی مقامات اروپایی نیز موافقت خود را با توافق الحاقی اعلام کرده اند.

کونز با اشاره به کشور‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای مشارکت داشتند، مدعی شد: «به نظر من شرکای ما در ۱+۵، به ویژه متحدان اروپایی ما، آلمان، فرانسه و انگلیس، معتقدند پس از این توافق رفتار ایران بهتر نشده و بدتر هم شده است. فکر می‌کنم اختلاف نظر زیادی درباره فعالیت‌های ایران پس از توافق میان آمریکا و کشور‌های ۱+۵ وجود ندارد.»

او که از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است، گفت: رئیس جمهور باید این هفته توافق هسته‌ای را تایید کند. وی ابراز نگرانی کرد از تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به عنوان اقدام آمریکا برای ترک این توافق «سوء برداشت» شود. مقامات دولتی و برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تاکید کرده‌اند، تایید نکردن توافق هسته‌ای به معنی خارج شدن آمریکا از این توافق نیست.

انتهای پیام/

سناتور دموکرات آمریکایی خواستار اضافه شدن بندهایی علیه ایران به برجام شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار