سازمان ملل: سرکوب مسلمانان روهینگیا هدفمند و سازمان‌دهی شده انجام گرفته است

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد ارتش میانمار برای بیرون راندن مسلمانان روهینگیا و جلوگیری از بازگشت آن‌ها به این کشور به طور هدفمند در تلاش بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، سازمان ملل اعلام کرد سرکوب «هدفمند» مسلمانان روهینگیا از جانب میانمار به منظور بیرون کردن اقلیت مسلمان از خانه‌های خود در ایالت راخین در این کشور انجام شده است.

در تحقیق سازمان ملل آمده است: «حملات وحشیانه علیه مسلمانان روهینگیا در شمال ایالت راخین، سازمان‌دهی شده، با هماهنگی و به طور هدفمند انجام شده است و هدف از آن نه تنها بیرون راندن اقلیت مسلمان از میانمار، بلکه جلوگیری از بازگشتن آن‌ها به خانه‌های خود بوده است.»

این تحقیق بر اساس مصاحبه‌ با افرادی انجام شده است که از زمان آغاز درگیری‌ها در ماه اوت، از میانمار به بنگلادش گریخته اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از نیم میلیون نفر در این درگیری‌ها از خانه‌های خود به مناطق دیگر گریخته اند.

این تحقیقات سازمان ملل نشان می‌دهد «ماموریت‌های پاکسازی» نظامی میانمار، پیش از وقوع جدیدترین درگیری‌ها با مسلمانان روهینگیا آغاز شده است. این مسئله ادعای میانمار را که بیان می‌کند سرکوب‌ها در واکنش به حمله از جانب مردم روهینگیا به ارتش بوده است، تکذیب می‌کند.

این تحقیق نشان می‌دهد جنبشی به مدیریت ارتش میانمار به منظور قطع روابط روهینگیا با سرزمین مادری آن‌ها، که اکنون اکثریتی بودایی دارد، ایجاد شده است. مسلمانان روهینگیا دهه‌ها در میانمار مورد آزار قرار گرفته اند.

در این گزارش همچنین آمده است: «در برخی از موارد، پیش و در ضمن حملات، بلندگوهایی که در این مناطق نصب شده بودند پیامی این‌چنین را پخش می‌کردند: شما به اینجا تعلق ندارید. به بنگلادش بروید. در صورتی که این مناطق را ترک نکنید، خانه‌هایتان را به آتش خواهیم کشید و شما را خواهیم کُشت.»

همچنین در این گزارش آمده است آموزگاران و نیز بزرگان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نیز در اقدامی به منظور تضعیف تاریخ، فرهنگ و دانش روهینگیا سرکوب شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: «اقداماتی به منظور نابودسازی کامل جغرافیای بیادماندنی و تاریخ روهینگیا انجام شده است؛ به طوری که در صورت بازگشت اهالی این منطقه به آن، با زمینی خالی و غیرقابل تشخیص روبرو شوند.»

یافته‌های این تحقیق بر اساس مصاحبه با مسلمانان روهینگیایی است که در بازه زمانی 14 تا 24 سپتامبر، به بنگلادش رسیده اند.

این تیم از محققان اعلام کردند در 65 مصاحبه با صدها نفر صحبت کرده اند. برخی از این افراد به طور انفرادی و برخی دیگر به طور گروهی در این مصاحبه شرکت کرده اند.

پیشتر، زید رعد حسین – کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل – سرکوب مسلمانان روهینگیایی را «مثال بارزی از پاکسازی قومی» خوانده بود.

انتهای پیام/

 

بیرون راندن مغرضانه مسلمانان روهینگیا از میانمار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار