اجرای 270هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری رهبری در خوزستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت:آماده سازی 270 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از چند طرح کشاورزی شهرستان آبادان افزود:در فاز نخست این طرح برای 318 هزار هکتار تامین آب انجام شده است.

حجتی افزود: در هنگام آغاز به کار طرح یاد شده مشکلات خاص و عدیده ای وجود داشت اما اقداماتی را در قالب اجرا و بهره برداری و نوسازی و بازسازی نخیلات به انجام رساندیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه که تاکنون در چارچوب طرح 550 هزار هکتاری تعریف و اجرا شده با مشارکت و همراهی خود کشاورزان بوده است.

بگفته وی با مشارکت کشاورزان بخشی از عملیات بازسازی به صورت دریافت تسهیلات به میزان 40 میلیون ریال برای هر هکتار به انجام می رسد و تمامی مراحل به ترتیب توسط خود کشاورزان و با نظارت مهندسان و ناظران انجام و در نهایت عملیات تسطیح و زهکشی و آبیاری در باغات انجام می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کار احیاء نخیلات و اراضی کشاورزی این منطقه در قالب بلوک های مختلفی از سال گذشته آغاز شده است افزود:به طور مثال تمامی مراحل آماده سازی حدود دو هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی در روستای شلهه حاج حسین آبادان تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد و تحویل کشاورزان می شود.

حجتی گفت: در روستای حیر آبادان نیز از یک هزار و 200 هکتاری که عملیات آن آغاز شده طبق برنامه ریزی های انجام شده کار تا پایان سال جاری به اتمام و تحویل کشاورزان می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از ورود آب شور به مزارع این شهرستان ابتدا باید عملیات زهکشی انجام شود تا ارتباط مزارع با جزر و مد قطع شود و آب از طریق پمپاژ آب از رودخانه مارد و به وسیله کانال ایزوله شده از طریق لوله در بخشی دیگر به مزارع وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه به استان خوزستان سفر کرد تا ضمن پیگیری طرح های مقابله با ریزگردهای این استان از روند طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری بازدید کند.

انتهای پیام /د

احیاء نخیلات و اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.