یادواره ۹۰ شهید شهرستان لنده برگزار شد

یادواره سرداران و ۹۰ شهید سرافراز شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  یادواره سرداران و 90 شهید سرافراز شهرستان لنده با حضور پرشور و باشکوه مردم و سخنرانی سردار سید ضیاء‌الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برگزار شد

سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در مراسم یادواره سرداران و 90شهید شهرستان لنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با گرامیداشت شهدای مدافع حرم گرفت: آن چیزی در که طول هشت سال دفاع مقدس باعث عزت آفرینی و سربلندی ملت ما شده است همین رشادت ها و فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازان بود.

وی افزود: قدر، ارزش و منزلت حماسه هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل جوان کشور تبین، تشریح و به فرهنگ تبدیل شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر به آمار و ارقام جنگ ها از زمان مادها، هخامنشیان تا هشت سال دفاع مقدس گذری کوتاه داشته باشیم شاهد آن هستیم که تا کنون بیش از یک هزارو 140جنگ در ایران به حادث شده است که از این تعداد 670 مورد ما پیروز بودم و 414 مورد شکست خوردیم و مابقی نیز منجر به صلح شد که هیچ کدام به اندازه هشت سال دفاع مقدس به لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و شهدا نبوده است.

وی تاکیدکرد: مدیریت و رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس به گونه ای بود که از تمام اقشار مختلف از کارگر، بنا، بزاز، کارمند، وزیر، وکیل، پزشک، پرستار، چوپان، دامدار، کشاورزی و همه صنوف در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز عمدتاً از همین اقشار بوده اند.

حزنی اظهارکرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 163عملیات از سوی جمهوری اسلامی شکل گرفت که 19عملیات بزرگ و مابقی متوسط و کوچک بوده اند که در طول جنگ بیش از 36هزار شهید آن دانش آموزان  بوده اند.

 فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر خاطر نشان کرد: میانگین سنی شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس 22سال بوده است که 44درصد این آمار متعلق به جوانان 16تا 18سال است.

وی در ادامه به نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: وجود چهار هزار و 200نفرشهیده و پنج هزار جانباز زن نشان از غیرت زینبی زنان ما در طول هشت سال دفاع مقدس است که اهمیت آن را صد چندان می کند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول جنگ های سده های گذشته تنها کشوری هستیم که در یک روز همزما 800شهید زن و مرد در استان کرمانشاه تشیع و دفن شد که همین امر نشان از روحیه ایثار و شجاعت ملت ما در دفاع مقدس است.

انتهای پیام/غ

آماری جالب از زنان شهیده و جانباز کشور به روایت سردار حزنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.