در سومین جمعه از مهر ماه:

آیین جمعه نشلجی ها در مشهد اردهال کاشان برگزار شد+ تصاویر

آیین جمعه نشلجی هابا قدمت بیش از یکهزار سال بعنوان یکی از کهن‌ترین و قدیمی‌ترین آیین‌های سنتی مذهبی ایران در سومین از جمعه مهر ماه در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیین جمعه نشلجی‌ها در بزرگداشت هفتمین روز شهادت سلطان علی بن باقر (ع) هرسال توسط مردم متدین و ولایتی روستای نشلج با اقامه مراسم عزا سوگواری در هفتمین روز شهادت شهید اردهال برگزار می‌شود.

آیین جمعه نشلجی ها در مشهد اردهال کاشان برگزار شد

حضور زایرانی از اقصی نقاط میهن اسلامی علاوه بر شهروندان ولایت مدار کاشان و اهالی روستای نشلج از توابع بخش نیاسر این شهرستان در آستان مقدس این امامزاده واحب التعظیم در مشهد اردهال کاشان شکوه و عظمت خاصی به مراسم عزاداری هفتمین روز شهادت حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر علیهما السلام می‌دهد.

اهالی نشلج کاشان برای شرکت در این آیین با پای پیاده مسیر ۱۰ کیلومتری روستا تا آستان مقدس شهید اردهال را طی می‌کنند و با حضور در این بارگاه ملکوتی اقامه عزا وماتم در سوگ شهادت این امامزاده واجب التعظیم می‌کنند.

آیین جمعه نشلجی ها در مشهد اردهال کاشان برگزار شد

مردم روستای نشلج کاشان هر سال با برگزاری این مراسم علاوه بر تجدید بیعت با ولایت علاقه مندی خود را به ساحت مقدس این امامزاده و اهل بیت علیهم السلام اجمعین نشان می‌دهند.

امامزاده امامزاده سلطان علی‌بن محمد باقر (ع) یکی از چهار امامزاده معلوم النسب و دارای تاریخ مستند در ایران است که مطابق روایت‌های تاریخی در سال ۱۱۳ هـجری قمری بنا به درخواست دوست‌داران اهل بیت از اهالی چهل حصاران و فین کاشان به این منطقه هجرت کرد.

آیین جمعه نشلجی ها در مشهد اردهال کاشان برگزار شد

در سال ۱۱۶ هجری آن شخصیت بزرگوار در منطقه اردهال همراه با ۱۰۰ تن از یاران باوفای خود که تعدای از انان از اهالی روستای نشلج بودند پس از جنگی نابرابر همچون جد مظلومش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت می‌رسند و سر از بدن مبارکش جدا کرده و نزد دارالخلافه می‌فرستند.

بدن مطهر این امامزاده واجب التعظیم و یارانش را از قتلگاه به مکان فعلیِ حرم مطهر در اردهال منتقل کرده و در محلی که وصیت فرمود: ه بود دفن می‌کنند.

انتهای پیام/پ

برگزاری آیین جمعه نشلجی ها در مشهد اردهال کاشان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.