حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

فعالیت ۳۰۰ کانون حرکات اصلاح قامتی برای دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰۰ کانون حرکات اصلاحی برای جلوگیری از مشکلات قامتی دانش‌آموزان در کشور وجود دارد.

فعالیت ۳۰۰ کانون حرکات اصلاح قامتی برای دانش‌آموزانمهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درگفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد توجه به ساختار قامتی دانش‌آموزان و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آن عنوان کرد: برای این منظور 50 مرکز رصد ساختار جسمانی در استان‌های کشور در نظر گرفته شده و مربیان این مراکز تخصص کافی در زمینه حرکات اصلاحی دارند.

وی افزود: علاوه بر تخصصی بودن این مراکز دوره‌های بازآموزی برای مسئولان و مربیان در نظر گرفته می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به این شرایط  ۳۰۰کانون حرکات اصلاحی در سراسر کشور وجود دارد همچنین در کلاس‌های درس تربیت بدنی وضعیت قامتی دانش‌آموزان بررسی می‌شود و در صورت وجود مشکل آموزش‌های لازم به آن‌ها داده خواهد شد.

حمیدی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا مراکز حرکات اصلاحی را در کشور توسعه دهیم علاوه بر آن دوره‌های تربیت مدرس در نظر گرفته شده تا شاخص‌های ارزیابی برای دانش‌آموزان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

وی بیان کرد: به طور کلی مشکلات قامتی در دانش‌آموزان دلایلی متعددی دارد که از جمله می‌توان به راه رفتن نامناسب، نشستن نامناسب و حتی انجام حرکات ورزشی غیر اصولی اشاره کرد و باید سیاست‌های پیشگیرانه را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

انتهای پیام /

اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش برای اصلاح مشکلات قامتی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار