اصغری مطرح کرد:

داروسازی سودآورترین صنعت بعد از اسلحه‌سازی/ افزایش ظرفیت داروسازی ایران تا چند برابر نیاز کشور

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروسازی بعد از سلاح‌‌سازی پرسودترین صنعت است که طبق معمول ردپای یهودیان در این دو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در سومین همایش داروسازی نظامی با اشاره به حساسیت همه کشورهای دنیا نسبت به موضوع زنجیره تامین دارو، گفت: در واقع داروسازی پرسودترین صنعت بعد از سلاح‌‌سازی است که طبق معمول حتی در این زمینه نیز (سلاح‌سازی و داروسازی) مثل همه جای دیگر ردپای یهودیان در آن وجود دارد از سوی دیگر دارو به عنوان کالای استراتژیک می‌تواند ابزار سیاسی مهمی بویژه در حوزه زنجیره تامین دارو قرار گیرد.

اصغری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به صنعت داروسازی ادامه داد: باید این حوزه را بیش از پیش توانمند کنیم تا جایی که حداقل وابستگی کشور را به همان چند قلم داروی وارداتی نیز از میان برود، البته فعلا صنعت داروسازی از نظر تولید دارو، افزایش خط تولیدها و پیشروی‌ها وضعیت خوبی دارد به گونه‌ای که هم اکنون با افزایش ظرفیت‌ها، میران تولیدات داخلی دارویی چندین برابر بیش از ظرفیت و نیاز ایران است.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بخش چشمگیری از مواد اولیه داروسازی در کشورمان تولید می‌شود اما داشتن ذخیره و توانمندی دارو رسانی در شرایط بحران و اضطرار همچون سیل، زلزله و نظایر آن در همه کشورها یکی از مسائل مهم و حیاتی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و به علت ذات انقلاب اسلامی که دشمنان زیادی داریم، باید موضوع داروسازی در شرایط اضطرار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای تقویت داروسازی به ویژه در شرایط نظامی و اضطرار، اقدامات خوبی از سوی همه ارگان‌های مربوطه به ویژه حوزه پدافند غیرعامل انجام گرفته و در دست اقدام است.

اصغری با اشاره به اینکه در شرایط اضطرار همچون سیل و زلزله ارائه خدمات دارویی حساسیت بالایی می‌طلبد اظهار کرد: زنجیره تامین دارو در این شرایط باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌هایمان در صنعت داروسازی بیشتر لحاظ شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار