آشنایی کارشناسان کشاورزی بابل با کشت گیاهان دارویی

کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی شهرستان بابل با چگونگی کشت گیاهان دارویی و کاربرد‌های آن آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل در کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی گفت: کاربرد‌های گیاهان دارویی در زمینه‌های غذا، دارو و بهداشت و نقش این صنعت در درآمدزایی، کسب و کار و تجارت در دنیای امروز از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: طبقه بندی گیاهان دارویی، نیاز‌های اکولوژیک گیاه دارویی مانند دما، خاک، نور، ارتفاع، تاریخ و فواصل کشت دارویی و برداشت گیاه دارویی از موضوعات آموزشی ارائه شده در این دوره بود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت:: با برنامه‌‏ریزی اصولی در شیوه تولید گیاهان دارویی و بازاریابی می‌توان علاوه بر درمان بیماری‎ها، موجب اشتغالزایی، جلوگیری از تخریب جنگل‎ها و مراتع و حفظ محیط زیست شد.

طاهری با اشاره به ضرورت تحول در توسعه کشت سالم و صنعت کشت گیاهان دارویی به عنوان منابع خدادادی طبیعی، بر انجام بازاریابی و تجارت در این محصولات تاکید کرد.

وی درخصوص عملیات بازاریابی برای محصولات کشاورزی گفت: این عملیات شامل مراحلی، چون نیازسنجی بازار و درصورت نیاز ترویج، ارائه مشاوره علمی و مالی، تضمین خرید، ذخیره سازی محصول، فرآوری و حمل و نقل، برقراری ارتباط پایدار و فرهنگ‌سازی در زمینه کاشت، فرآوری، ساماندهی و توسعه گیاهان دارویی و ایجاد شبکه بازاریابی است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت:: ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در مازندران شناسایی شد که اگر برای مسائل فروش و اقتصادی کردن آن چاره‌ای شود یقیناٌ می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود و درآمد اقتصادی خوبی برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.
وی افزود: مازندران استعداد خوبی در کشت و تولید گل گاوزبان، خارمریم، گل محمدی، به لیمو و انواع گونه‌های دارویی و معطر دارد.

سالانه ۸۵۰ تن گیاهان دارویی در مازندران تولید می‌شود.

انتهای پیام/آ

ضرورت برنامه‌‏ریزی اصولی در شیوه تولید گیاهان دارویی و بازاریابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.