وزیر صنعت در تبریز:

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی صنایع کشور هزینه شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنایع را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در این زمینه دغدغه جدی دارد که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده ولی رقم رضایتبخشی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تاریخ کشور همیشه پیشرو در تجارت و صنعت بوده است اظهار کرد: 3737 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 15 هزار میلیارد تومان و اشتغال 100 هزار نفر در حال فعالیت هستند که باید مشکلات آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه 2373 طرح و پروژه صنعتی و معدنی در کشور در دست اجراست افزود: 421 طرح از پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد عبور کرده که بیش از 3700 میلیارد اعتبار هزینه شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنایع را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت در این زمینه دغدغه جدی دارد که 10 هزار میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده ولی رقم رضایت‌بخشی نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته برای رونق تولید بیش از 680 میلیارد تسهیلات داده ایم که امسال هم ادامه دارد.

شریعتمداری بر توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی تاکید کرد و ابراز داشت: آگهی بین المللی واحد ذوب مس سونگون صادر شده که در حال تایید تکنولوژی است و تاکید داریم که در حوزه معدنی پیگیری جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی تخصصی طلا و مس هم در ورزقان در حال جانمایی است و تلاش می کنیم این صنعت را در استان توسعه دهیم.

انتهای پیام/س

توسعه صنعت طلا و مس در ورزقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.