رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان

برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و محیط زیست در مراکز آموزشی لرستان

همزمان با هفته کودک کلاس‌های آموزشی آشنایی با محیط زیست در مدارس و مراکز کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهمن بیرانوند، رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان در این خصوص گفت : همزمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک با شعار ملی "هر کودک نشانی خداست" که از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ مهرماه نامگذاری شده است و در راستای اجرای برنامه‌های ویژه کودک و محیط زیست، با حضور کارشناسان محیط زیست کارگاه‌های آموزشی با موضوع "کودک و نقش آن در حفظ محیط زیست" در مراکز کانون پرورش فکری و مدارس ابتدایی استان برگزار گردید.

بیرانوند در ادامه گفت: در این کارگاه‌ها کودکان با مباحثی از آب و راه‌های صرفه جویی آن، هوا و عوامل موثر در آلودگی هوا و راه‌های جلوگیری آن، اهمیت جنگل‌ها و نقش آن در سلامت انسان و سایر جانداران، دوستی با طبیعت و حیات وحش، زباله و رعایت حفظ محیط زیست و نقش کودکان در جهت حفظ محیط زیست در خانه، مدرسه، طبیعت و .. آشنا و آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفتند. همچنین در این کارگاه‌ها که به روش مشارکتی و پرسش و پاسخ برگزار گردید بروشور آموزشی محیط یار و دستورالعمل‌های آموزشی مورد نیاز در زمینه‌های زیست محیطی دانش آموزی، بین آنان توزیع گردید.

رئیس آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست لرستان در پایان بیان کرد که کودکان و دانش آموزان می‌توانند به عنوان همیار محیط زیست و " محیط بانان کوچک " نقش مهمی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی جامعه داشته باشند باشند.

انتهای پیام/د

کارگاه های آموزشی کودک و محیط زیست در مراکز آموزشی لرستان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.