محسنی بندپی خبر داد

تدوین 3 استراتژی برای جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور ۳ استراتژی را برای جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت های مختلف در کشور تدوین و در برنامه خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی شیوع نابینایی در افراد زیر ۲۰ سال، غفلت از مسأله تنبلی چشم است.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور معتقد است که گرامیداشت روز جهانی عصای سفید باید یک خروجی تاثیر گذار داشته باشد و استفاده از راهکارها و اقدامات علمی در حوزه نابینایی را مورد بحث و بررسی قرار بدهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور ۳ استراتژی را در برنامه خود قرار داده است که دستورالعمل نخست استفاده از آخرین دستاوردهای علمی برای جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت های مختلف در کشور است.

محسنی بندپی ادامه داد: استاندارد سازی و مداخلات به هنگام در ارتقاء خدمات مورد ارائه به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور استراتژی دوم سازمان بهزیستی کشور است.

وی ایجاد اشتغال پایدار و اختصاص مشوق های مورد نیاز برای تشویق کارفرمایان در بکارگیری افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی را سومین استراتژی سازمان بهزیستی کشور دانست.

حمایت نکردن دولت از لایحه جامع حمایت از افراد دارای معلولیت

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به لایحه حمایت از معلولان تاکید کرد: لایحه جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۹۳ مطرح شد اما چون از سوی خود دولت طرح نشده بود، مورد حمایت واقع نشد.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: با وجود کم کاری دولت، مجلس شورای اسلامی در پیگیری لایحه حمایت از معلولان پیش قدم شد و این لایحه هم اکنون در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح اولیه ای که همزمان با ارائه لایحه حمایت از معلولان مطرح شد، همه دستگاه های دولتی به مناسب سازی راهبردی و استراتژی مکان های عمومی و دولتی، برای حضور معلولان ملزم شدند و پایان کار پیمانکاران منوط به تحقق این امر است.

40 درصد جامعه دانشجویی بهزیستی کم بینا و نابینا هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آموزش و تحصیل نابینایان در مراکز دولتی و مراکز زیر مجموعه بهزیستی ویژه این افراد رایگان است، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از جامعه دانشجویی سازمان بهزیستی را افراد کم بینا و نابینا تشکیل می دهند.

محسنی بندپی تاکید کرد: در مجموع ۱۰ درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را افراد روشندل و نابینا تشکیل می دهند و بودجه تجهیزات توانبخشی برای حمایت از افراد معلول هر سال افزایش می یابد.

وی همکاری سازمان ها و تشکل های مردم نهاد با بهزیستی را خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور با تشکل های مختلف مردمی، در حوزه مشارکت در مسائل اجتماعی تعامل خوبی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس امضای یک تفاهم نامه، سازمان بهزیستی اقدام به حمایت ۲۰ درصد افرادی کرده است که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند.

 وی افزود: دربرنامه ششم توسعه، تمام دستگاه ها ملزم به افزایش حقوق سایر گروه ها بوده و این افزایش حقوق شامل مددجویان جامعه هدف بهزیستی هم می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از برنامه های دولت دوازدهم در طول برنامه ششم توسعه، افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور  تلاش می کند تا با گسترش خدمات ویژه نابینایان و معلولان، شرایط زندگی مستقل برای این افراد فراهم شود.

غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری شد

محسنی بندپی به موضوع اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج اشاره کرد و گفت: در یک همکاری بین بخشی، وزارت بهداشت، مراکز تحقیقاتی دانشگاه های علوم پزشکی و بنیاد ژنتیک و همچنین تمام مراکز پژوهشی کشور ملزم به شناسایی ژن های عامل معلولیت هستند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار