لاتریبون:

اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی به شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران

روزنامه لاتریبون نوشت یک بانک سرمایه‌گذاری فرانسوی به شرکت‌ها جهت سرمایه‌گذاری در ایران سالانه تا سقف نیم میلیارد یورو اعتبار اختصاص می‌دهد.

اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی به شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فرانسوی لاتریبون نوشت بانک سرمایه گذاری عمومی فرانسه «بی.پی.آی»، به شرکت‌های فرانسوی جهت سرمایه گذاری در ایران تا سقف نیم میلیارد یورو به صورت سالانه از سال 2018 تخصیص اعتبار خواهد داد و این موضوع بدون توجه به تحریم‌های احتمالی آمریکا صورت خواهد گرفت.

روزنامه فرانسوی زبان لاتریبون در پایگاه اینترنتی خود با طرح این سؤال که آیا ایران سرزمین موعود شرکت های فرانسوی خواهد بود، نوشت: بانک سرمایه گذاری عمومی فرانسه (BPI) سیاست کمک رسانی به ایران را از طریق سرمایه گذاری در این کشور از سال 2018 اجرا خواهد کرد.

نیکولا دوفورک، رئیس بانک BPI، در گفتگو با نشریه فرانسوی‌زبان «ژورنال دو دیمانش» درباره این سرمایه‌گذاری اعلام کرد: «ما تنها بانک فرانسوی هستیم که بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا، توانایی سرمایه گذاری و فعالیت در ایران را داریم؛ این درحالی است که دیگر شرکت‌های بزرگ فرانسوی در حال ترک سرمایه گذاری هستند. بانک‌های بزرگ بین‌المللی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکایی بر خلاف تصویب توافق نامه هسته‌ای ایران در ژانویه 2016 میان ایران و قدرت های بزرگ جهان و لغو بخشی از تحریم های بین‌المللی علیه این کشور، باز هم از انجام مراودات تجاری با ایران سرباز زدند. اعتبارات جدید ما برای سرمایه گذاری حدود 20 درصد افزایش داشته است و سرمایه گذاری‌های ما در این کشور دو برابر شده است».

این اتفاقات در حالی رخ داده است که ایران به تازگی نخستین چارچوب اعتباری خودرا با یک بانک اروپایی یعنی بانک اتریشی اوبربانک به ارزش یک میلیارد یورو امضا کرده است که نتیجه آن دریافت دو خط اعتباری، یکی به ارزش 8 میلیارد یورو نزد اکزیم بانک (Exim Bank) در کره جنوبی و دیگری به ارزش 10 میلیارد دلار نزد سیتیک بانک (CITIC Bank) در چین بوده است.

لاتریبون در پایان این یادداشت نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که دشمن سرسخت توافق هسته ای ایران است، باید پانزدهم اکتبر (امروز) به کنگره آمریکا اطلاع دهد آیا ایران به تعهدات خود پایبند بوده است یا خیر. اگر او اعلام کند که این موضوع رعایت نشده است، کنگره می تواند بار دیگر تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند.

 

انتهای پیام/

یک بانک فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های فرانسوی وام می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار