پلیس‌یارها در کاروان‌های راهیان‌نور

رئیس پلیس راه استان ایلام از استفاده از پلیس‌یار بسیجی در کاروان‌های راهیان‌نور خبر داد.

پلیس‌یارها در کاروان‌های راهیان‌نور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛رضا همتی‌زاده در جلسه توجیهی رانندگان کاروان‌های راهیان‌نور در معاونت آماد و پشتیبانی سپاه امیرالمومنین (ع) بیان کرد: یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی باید در جامعه ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد.

وی اظهارکرد: باید فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور به نسل جوان منتقل شود.

همتی‌زاده عنوان کرد: رانندگان کاروان‌های راهیان‌نور باید بدانند که رانندگی در جاده‌های استان ایلام به دلیل کوهستانی و پرپیچ و خم بودن نیازمند رانندگانی است که سعه صدر داشته باشند و بتوانند قوانین راهنمایی و رانندگی را در سر لوحه کار خود قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز سرعت ، سبقت ، انحراف به چپ ، استفاده از موبایل ، و صحبت کردن با سرنشینان در هنگام رانندگی در جاده‌ها خودداری کنند.

وی در ادامه از مسئولین کاروان‌های راهیان‌نور استان خواست اتوبوس‌های بدون نقص فنی و مدل بالا و رانندگان حرفه‌ای با مجوز قانونی را برای این سفرها استفاده کنند.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: در داخل هر کدام از اتوبوس‌ها تعداد یک نفر پلیس یار بسیجی به عنوان نماینده پلیس راه حضور پیدا خواهد کرد و فعالیت‌های راننده را کنترل و تذکرات لازم به سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند خواهد داد.

همتی زاده ادامه داد : سامانه سپهتن که جدیدا در داخل اتوبوس ها نصب شده رفتارهای ترافیکی راننده را کنترل نموده و حتی مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم دیتا بیس اصلی پلیس راه گزارش می‌دهد ودر صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر راننده در ۲۴ ساعت مجاز به ۹ ساعت رانندگی است و هر ۴ ساعت رانندگی مداوم ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت است و حتی این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد.

انتهای پیام/ د

استفاده از پلیس یارهای بسیجی در کاروان های راهیان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.