اوباما در انتقاد از ترامپ: سیاست‌هایی را شاهد هستیم که گویی به ۵۰ سال پیش بازگشته‌ایم

پس از جرج دابلیو بوش، باراک اوباما نیز در سخنانی از سیاست‌های رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در مسائل مختلف انتقاد کرد.

باراک اوباما نیز از سیاست‌های ترامپ انتقاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، باراک اوباما و جرج دبلیو بوش، رؤسای جمهور پیشین دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، در دو سخنرانی جداگانه سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور، را مورد انتقاد قرار دادند و از اختلافات عمیق در آمریکا ابراز نگرانی کردند.

اوباما با حضور در کارزار انتخاباتی فیل مورفی، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری ایالت نیوجرسی، بدون اینکه مستقیما از دونالد ترامپ نام ببرد به انتقاد از سیاست‌های دولت پرداخت.

او گفت: «ما سیاست‌های تفرقه‌آمیز را رد می‌کنیم. ما سیاست‌های مبتنی بر ترس را رد می‌کنیم. ما از سیاست‌هایی حمایت می‌کنیم که همه را به حساب می‌آورد و برای هر کسی شانسی در نظر می‌گیرد. سیاست‌هایی که برای همه شان و ارزش در نظر بگیرد، سیاستی مبتنی بر امید.»

چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا همچنین در انتقاد از دولت ترامپ گفت: «سیاست‌هایی را شاهد هستیم که گویی به ۵۰ سال پیش بازگشته‌ایم. ما در قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم نه قرن ۱۹ و اینکه جهان به ما بعنوان یک الگو نگاه می‌کند».

از سوی دیگر، جرج دابلیو بوش ۷۱ ساله، که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت، با حضور در «موسسه بوش» در نیویورک و در کنفرانسی درباره آزادی، تجارت آزاد و امنیت، بدون نام بردن از دونالد ترامپ سیاست‌های وی را مورد انتقاد قرار داد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «سوء ظن، ارعاب و تعصب در زندگی اجتماعی ما انعکاسی ملی پیدا کرده است، امری که باعث خشونت و تعصب می‌شود و آموزش اخلاقی کودکان ما را تضعیف می‌کند. گام اول برای انتقال ارزش‌های مدنی این است که بر اساس آن‌ها زندگی کنیم و با آن‌ها سازگار باشیم.» 

رئیس جمهور اسبق آمریکا همچنین در سخنان خود بر اهمیت نقش مهاجران و تجارت بین‌المللی تاکید کرد، دو موضوعی که دونالد ترامپ آن‌ها را در مدتی که به کاخ سفید راه یافته، مورد حمله قرار داده است.

یورونیوز نوشت: با اینکه قطعا انتقاد‌های بوش و اوباما به دولت ترامپ هماهنگ شده نبوده است، نشان‌دهنده نگرانی‌های گسترده در آمریکا چه در میان جمهوری‌خواهان و چه در میان دموکرات‌ها در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ است.

انتهای پیام/

انتقاد اوباما از ترامپ در نیوجرسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
ترامپ کله زرد حرف حسابت چیه؟
آخرین اخبار