حذف بخش‌های مربوط به «تغییرات آب و هوایی» از وبسایت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در چارچوب رویکردهای دونالد ترامپ، بخش‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی را از وبسایت این نهاد حذف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا بخش‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی و منابعی که برای یافتن اطلاعاتی در این خصوص وجود داشت را از وبسایت خود حذف کرده است.

بررسی های مؤسسه «ای دی جی آی» نشان داد این وبسایت پیشتر به اطلاعات و منابعی درباره تغییرات آب و هوایی اشاره کرده بود، اما هم اکنون این اطلاعات را از روی وبسایت خود حذف کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شش ماه پیش آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که قصد دارد اطلاعات وبسایت این آژانس را منطبق با سیاست های دونالد ترامپ به روز رسانی کند. این وبسایت پیش از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید ابزارهایی را برای کمک به سازمان‌ها در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و اجرای سیاست های تغییرات آب و هوایی در بر داشت.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا یک سازمان دولتی در آمریکاست که از سال 1970 تاکنون مسئولیت کنترل و توسعه قوانین و سیاست های رسمی دولت در محافظت از محیط زیست در این کشور را بر عهده دارد.

دونالد ترامپ در ادامه اقدامات خود بر ضد محیط زیست، در دوره رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس که به اعتقاد او برای آمریکا «غیرمنصفانه» است، خارج خواهد کرد. وی در ماه ژوئن به وعده انتخاباتی خود عمل کرد.

بر اساس قوانین بین المللی کاهش گازهای گلخانه ای، زودترین زمانی که یک کشور می تواند از توافق پاریس خارج شود نوامبر 2020 است. توافق پاریس معاهده ای درباره کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است و از سال 2020 آغاز می شود. این توافق به امضای حدود 200 کشور مختلف رسیده و در سال 2015 تصویب شده است.


انتهای پیام/

ایجاد تغییر در بخش‌هایی از وبسایت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار