خواهرزاده جلال آل احمد:

حفاظت کیفی از خانه موزه سیمین و جلال به بهترین شکل صورت گرفته است

محمد حسین دانایی گفت: امیدوارم خانه موزه سیمین و جلال به مجموعه پویا و فعال در عرصه هنر و فرهنگ تبدیل شود.

حفاظت کیفی از خانه موزه سیمین و جلال به بهترین شکل صورت گرفته استبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران؛ محمد حسین دانایی، خواهر زاده جلال آل احمد ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف خانه جلال و سیمین دانشور، گفت: خوشبختانه طی سال‌های 95 و 96 شاهد تسریع در مراحل مرمت و بازسازی پروژه هستیم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران در مراحل مرمت و بازسازی پروژه، بیان داشت: بر اساس استانداردهای بین المللی مرمت خانه موزه سیمین و جلال انجام شده است.

دانایی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در مراحل مرمت و بازسازی پروژه وجود ندارد، افزود: امیدواریم بخش احیای این مکان فرهنگی نیز با هوشمندی و تدابیر لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، مرمت و احیای بناها، مجموعه ها، محوطه ها و بافت های فرهنگی و تاریخی بسیار ضرورت دارد، افزود: در مرمت و بازسازی پروژه سیمین و جلال مبانی نظری مرمت ابنیه مد نظر قرار گرفته است.

دانایی با تاکید بر اینکه باید این مکان تبدیل به یکی از مراکز تجمع اهالی مطبوعات و هنرمندان شود، تصریح کرد: باید با همکاری نهادهای مردمی و صنفی، خانه موزه سیمین و جلال به مجموعه پویا و فعال در عرصه هنر و فرهنگ تبدیل شود.

دانایی با اشاره به اینکه باید شاهد مدیریت دموکراتیک و هوشمندانه در این مجموعه باشیم، افزود: نقش مهندس مشاور در حفاظت کیفی از پروژه غیر قابل انکار است. امیدواریم همانطور که مراحل مرمت به خوبی و بر اساس اصول و استانداردها همراه بوده است در مرحله احیا نیز شاهد شکوفایی پروژه باشیم و بخش نرم افزاری به مانند بخش سخت افزاری پروژه با بهره‌گیری از توانمندی نهادهای مدنی به خوبی پیش رود.

به گفته دانایی، جلال آل احمد و سیمین دانشور از پیشتازان الگوی توسعه ایران بوده اند و باید خانه جلال و سیمین به عنوان میراثی ماندگار از روشنفکران معاصر این سرزمین باید برای آیندگان حفظ شود.

شایان ذکر است؛ در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در حال مرمت و بازسازی است.

 

انتهای پیام/

 

بازسازی خانه جلال  و سیمین ادامه دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار