نوبخت تاکید کرد:

تضمین تأمین مالی پروژه های حمل و نقل ریلی/لزوم افتتاح هرچه سریعتر راه آهن ملایر به کرمانشاه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:اطمینان می دهیم که منابع مالی پروژه های راه و شهرسازی و از جمله طرح های ریلی را تأمین خواهیم کرد. 

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نوبخت با بیان اینکه 5 پروژه ریلی در سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه 6 توسعه بسیار با اهمیت است افزود: پروژه راه آهن تهران همدان که افتتاح شد و تست گرم ادامه این خط که به ملایر و کرمانشاه است باید ظرف هفته های آینده انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه بعدی مراغه به سمت ارومیه است که از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم ظرف ماه های آینده به سرانجام برساند.

نوبخت به نبود قطعه ریلی مسیر آستارای ایران به قزوین اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای شمالی ایران برای انجام سفر ریلی به خلیج فارس خواستار  راه اندازی قطار این مسیر هستند که امیدواریم هرچه سریعتر راه اندازی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: انتظار می رود با راه اندازی قطار میانه به بستان آباد و تبریز شبکه ریلی استان آدربایجان شرقی تکمیل و دو خطه شود.

نوبخت با بیان اینکه ما به منابع مالی کافی برای سرمایه گذاری و تکمیل این پروژه ها نیازمند هستیم افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور باید به جای قفل، کلید بازگشایی منابع مالی برای پروژه ها باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به وزارت راه و شهرسازی اطمینان می دهیم که منابع مالی پروژه های راه و شهرسازی و از جمله طرح های ریلی را تأمین خواهیم کرد. 

امکان افزایش نرخ مالیات بر شرکت ها نیست

وی پرداخت مالیات را یکی از اصلی ترین منابع برای تامین مالی این پروژه ها دانست و گفت: ظرفیت پرداخت مالیات از سوی شرکت ها پر شده و انصاف نیست که نرخ مالیات را در این حوزه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: بخشی از منابع مالی پروژه برقی شدن راه آهن تهران به مشهد با رایزنی های وزیر راه وشهرسازی از طریق فایناس خارجی تامین و 15 درصد از منابع مالی این پروژه توسط ایران باید تامین شود که سازمان برنامه و بودجه موظف است آن را پرداخت کند.
‎رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به راه‌های تامین مالی برای توسعه شبکه ریلی نیز اشاره کرد و افزود: منابع ما در بودجه از مالیات و نفت  تامین می‌شود که متاسفانه در آمدهای نفتی طی سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته  و دیگر پاسخگو نیست. 

وی تاکید کرد: راهکار دولت برای تامین منابع انتشار اسناد خزانه است .

نوبخت در پایان گفت: تاکنون دولت توانسته از این راه بخشی از بدهی خود به پیمانکاران را تسویه کند و تا حدی تامین مالی انجام دهد.

بر اساس این گزارش نوبخت در جمع خبرنگاران در خصوص مسکن اجتماعی افزود: برای این موضوع نیز امروز جلسه ای تشکیل و توافق شد تا با توجه به اولویت های بخش مسکن شامل مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مسکن روستایی اقداماتی انجام گیرد و باید به روند ساخت ۲۰۰ هزار مسکن روستایی دست یابیم .

وی تاکید کرد:با توجه به اهمیت بهسازی بافت فرسوده سازمان برنامه و بودجه موظف به حمایت مالی از این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
راه آهن ازنا - الیگودرز - اصفهان باید هر چه سریع تر احداث شود تا میزان تصادفات جاده ای کم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
قرار بود 1 درصد از مالیات بر ارزش افزوده صرف توسعه و تکمیل طرح های ریلی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
قرار بود 1 درصد از مالیات بر ارزش افزوده صرف توسعه و تکمیل طرح های ریلی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
خدا رو شکر سیستم حمل ونقل ارتقا پیدا میکنه خیلی خوشحالم که این طرح ها اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
تعریض جاده شازند ازنا الیگودرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
ساخت قطارسریع السیر تهران _ قم _ اصفهان با مشارکت شرکت فرانسوی آلستوم
آخرین اخبار