معاون سلامت آموزش و پرورش بوشهر:

۱۰۶ هزار دانش​ آموز بوشهری تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۱۰۶ هزار دانش آموز ابتدایی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار دارند.

۱۰۶ هزار دانش​ آموز بوشهری تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حسن قلندری پیش از ظهر سه شنبه در آیین نمادین افتتاح استانی طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان در آموزشگاه پسرانه شهید باهنر اظهار داشت: این طرح با همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان اجرا می شود و بیش از ۱۰۶ هزار دانش آموز دوره ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به این که پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین بیماری های مزمن دوران کودکی و نوجوانی است گفت: طرح وارنیش فلوراید می تواند تا حدود زیادی از این بیماری جلوگیری کند.

قلندری یان داشت: این طرح در سراسر مدارس ابتدایی استان طی دو مرحله در سال انجام می شود و یکی از طرح های شاخص حوزه  سلامت و تندرستی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز این طرح با موفقیت در سراسر استان اجرا شده است و علاوه بر این طرح،طرح های دیگری از جمله آهن یاری ،برنامه مکمل یاری ویتامین d،طرح ملی دادرس، برنامه آموزش پدیکلوزیست، برنامه آموزش پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، سفیران سلامت و ..... در مدارس در حال اجراست و طبق برنامه کشوری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام /ز

۱۰۶ هزار دانش​ آموز بوشهری تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.