رتبه سوم ایران در تولید سیب درختی جهان

:مدیر کل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور ایران با تولید ۴ درصد سیب درختی جهان هم از نظر سطح زیر کشت هم از نظر تولید رتبه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شکر اله حاجی وند مدیر کل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی سه شنبه شب  در جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری در ارومیه گفت: میانگین تولید سیب درختی در کشور ۱۵ تن در هر هکتار است و ارزش صادراتی هر کیلو به طور میانگین کمتر از یک دلار در سال براورد شده است.
وی تصریح کرد: اعمال تعرفه پایاپای، تهاتر سیب با موز، افزایش نقدینگی صادر کنندگان از عوامل مهم تاثیر گذار در توسعه میزان صادرات سیب درختی کشور است.
این مسئول افزود: کاهش تعرفه گمرکی سیب درختی از ۵۵ درصد و تکس گمرکی ۹ درصد، راهکار مهمی در جهت افزایش صادرات این محصول به شمار می‌رود.
مدیر کل امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ساماندهی بازار میادین میوه و تره بار داخل کشور و شناسایی بازار‌های هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه از سیاست‌های معاونت امور باغبانی در تولید محصول سیب درختی است.
وی ادامه داد: اعطای تسهیلات برای تجهیز دستگاه‌های سردخانه ها، ماشین الات حمل و نقل یخچال دار از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی و حمایت از افراد سرمایه گذار در حوزه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.


انتهای پیام/م

ایران چهارمین تولیدکننده سیب جهان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.