نسبت به سال گذشته؛

افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از افزایش برق مصرفی استان به میزان ۱۱ درصد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،اکبر حسن بگلو با اشاره به میزان برق مصرفی آذربایجان غربی در ۶ ماهه نخست سالجاری، اظهار داشت: میزان برق مصرفی آذربایجان غربی، ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۷ کیلو وات ساعت است که در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی هستیم.

وی، ساعات اوج مصرف برق را روزها از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و شب ها ۲۰ الی ۲۴ اعلام کرده و افزود: تاکنون به دلیل کمبود برق در استان شاهد خاموشی نبوده ایم و انجام تعمیرات با برنامه جهت سرویس تجهیزات شبکه، شرایط نامساعد جوی و همچنین برخورد خودرو یا اجسام با تیر های برق از عوامل خاموشی برق محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت  توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در خصوص انشعابات برق غیر مجاز در استان بیان کرد: با توجه به محدودیت های قانونی در واگذاری انشعاب برق تعداد ۵ هزار و ۱۶۶ مورد استفاده غیر مجاز از برق برآورد می شود که برخوردهای قانونی با این پدیده درحال انجام است.

وی، ادامه داد: اکنون کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانواراستان از نعمت برق برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت  توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در خصوص تعداد نیروگاه های خورشیدی استان عنوان کرد: در حال حاضر ۳ نیروگاه ۵ کیلوواتی خورشیدی در پیرانشهر نصب شده و در حال بهره برداری است و یک نیروگاه ۱۵ کیلو واتی در ارومیه عقد قرارداد شده و بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی در این خصوص ادامه داد: ۲ نیروگاه ۵۰۰ و ۷۰۰ کیلوواتی نیز در نقده و مهاباد درحال نصب می باشند و طی توافق به عمل آمده با کمیته اماداد امام خمینی(ره) حدود ۱۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی برای منازل مددجویان نصب و برق تولیدی به شبکه برق تزریق و خریداری خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

افزایش مصرف برق در آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.