هشدار به صاحبان واحد‌های مرغداری سنتی و صنعتی:

عرضه طیور زنده در مازندران ممنوع شد

عرضه هر گونه طیور زنده سنتی و صنعتی درمازندران ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی طیور به ویژه در مکان‌های که پرنده‌های زنده بومی غیرمجاز عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر نحوه تولید مرغ‌های بسته بندی شده و بهداشتی در واحد‌های کشتارگاهی در این استان افزود: همه مراحل تولید مرغ بهداشتی با نظارت دامپزشکی انجام شده و مسئولان فنی بهداشتی مستقر در این واحد‌ها در صورت مواجهه با بیماری و یا موارد مشکوک و غیر عادی از عرضه این محصولات جلوگیری می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:: بازرسان و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی بر تولید، نگهداری و عرضه مواد پروتئینی نظارت شبانه روزی داشته و هم اکنون ۱۷ واحد فعال کشتارگاه صنعتی طیور، مرغ‌ها را بصورت بسته بندی و بهداشتی به بازار مصرف عرضه می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی با همکاری بازرسان دامپزشکی، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رضوانی افزود: محصولات بسته بندی شده دارای برچسب مشخصات مانند درج تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی، نشان دامپزشکی، نام و آدرس واحد تولیدی است.

انتهای پیام/آ

منع عرضه طیور زنده در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.