ساخت بزرگترین پهپاد حمل محموله ایران در شیراز

بزرگترین پهپاد حمل محموله ایران در شیراز رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیر احیایی مدیر گروه طراحی و ساخت پهپاد حمل محموله ایران در چهارمین کارگاه آموزشی قوانین و مقررات هوایی گفت: این پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور)علاوه بر وزن خود توانایی حمل ۵۶ کیلوگرم محموله را دارد.

‎وی با بیان اینکه ساخت و طراحی پهپاد حمل محموله 8 ماه به طول انجامیده است، ادامه داد: این پرنده تا ۱۵ کیلومتر برد پرواز دارد.

‎ملک زاده نماینده کارگروه در شورای تامین استان فارس نیز اظهار کرد: برای نخستین بار در استان فارس با موافقت مسئولان اختصاص زمین پرواز در اطراف شیراز و اعطای کارت صلاحیت تصویر برداری مجالس در دستور کار است.

حامد سعیدی دبیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی اتحادیه هوا فضای کشور هم در این کارگاه آموزشی بیان کرد: هم اینک حدود ۱۰ هزار پهپاد غیرنظامی در ایران وجود دارد.

‎ وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری صورت گرفته، حدود 5 هزار پهپاد غیرنظامی در ایران در فعالیت‌های شغلی به کار گرفته می‌شوند، که از این تعداد هزار و ۸۰۰ تیم در کشور و ۲۴۰ کاربر پهپاد و پهپاد غیر نظامی در فارس ساماندهی شده و دارای گواهی نامه پرواز هستند .

‎دبیر کارگروه پهپاد‌های غیرنظامی اتحادیه هوا فضای کشور گفت: این پهپاد‌ها برای کاربری غیر نظامی استفاده می‌شوند و در طرح ساماندهی آنها، طبقات و شاخه‌های مختلف فعالان این حوزه و مشاغل مرتبط در نظر گرفته شده است.

‎سعیدی افزود: استفاده از این پهپاد‌ها که مشابه خارجی ندارد باعث ایجاد اشتغال و رشد فناوری کشور شده و درحال ارائه خدمات به کشور‌های دیگر نیز هست .

انتهای پیام/ن

چهارمین کارگاه آموزشی قوانین و مقررات هوایی در فارس

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار