رییسی در همایش سلامت کودکان مطرح کرد؛

۲۵ درصد کودکان قربانی حوادث و سوانح هستند/سلامت کودکان نیازمند همکاری بین بخشی

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت:سلامت کودکان نیازمند همکاری بین بخشی متولیان سلامت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رییسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در بیست و نهمین همایش سلامت کودکان که امروز در مرکز طبی برگزار شد، گفت: ۲۵ درصد کودکان زیر پنج سال را قربانیان حوادث و سوانح تشکیل می‌دهند و پزشکان تنها مسئول سلامت کودکان  نیستند و در همه سطوح نیازمند همکاری هستیم. 

وی افزود:آمارها نشان می دهند که با طرح تحول سلامت میزان مرگ و میر نوزادان کاهش یافته و با وجود ارتقا سلامت و شبکه های بهداشتی این آمار از ۱۲.۵درصد به ۹ درصد رسیده است.

رئیسی اظهارکرد: برای رسیدن به آمار کشورهای پیشرو باید ملاحظاتی در حوزه اقدامات داشته باشیم و باید آموزش و پژوهش را در کنار درمان در نظر بگیریم.

بهداشت و درمان پاسخگوی سلامت نوزادان نیست

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه گفت: فقط بهداشت و‌ درمان پاسخگوی سلامت نوزادان نیست و باید ارتباط بین بخشی موثر در این‌حوزه داشته باشیم.

 وی روند کاهش مرگ و‌ میر کودکان زیر پنج سال را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و‌ افزود: ماندگاری،سلامت و‌ کیفیت زندگی این گروه ها که تا ۷۵ سال یا بیشتر عمر می کنند، نیز نیازمند برنامه ریزی است.

رئیسی گفت: سلامت نوزادان از برنامه های وزارتخانه است و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت هم باید در این موضوع در نظر گرفته شود.

 معاون بهداشتی وزارت بهداشت افزود:توجه به مسکن، شغل، اقتصاد و موضوعات دیگر از جمله عوامل موثر بر سلامت هستند و‌باید برای آموزش کودکان و کیفیت زندگی و تکامل آنها برنامه داشته باشیم.

 رئیسی دسترسی به بخش های مراقبتی را یکی از اقدامات مطلوب طرح تحول سلامت دانست و گفت: باید با نظام سطح بندی، استفاده در سلامت و هدررفت انرژی را در نظر داشت و با تامین زیرساخت اقدامات مطلوب دوره قبل را تکمیل کرد.

وی ترویج تغذیه با شیرمادر، ارتقا مراقبت های دوره ای کودکان، تکامل کودکان، پیشگیری ازحوادث و سوانح، ساماندهی آشفته بازار کم ارزشی غذایی و تبلیغات ریزمغذی ها، پیشگیری از سوء تغذیه، توانمندسازی مادران، مقابله با تبلیغات مخرب درباره اقدامات واکسیناسیون و غیره را از پیشنهادهای ارتقا سلامت کودکان  مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.