مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: باتوجه بازنشستگی قریب به ۴ هزار نفر از نیرو‌های ما، همچنان ۲ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد.

جزئیات سرانه دانش‌آموزی در کلاس‌های درس/ کمبود ۲ هزار نیرو در شهر تهرانعباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرانه دانش‌آموزان در کلاس درس اظهار کرد: میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای مقطع ابتدایی ۳۲ نفر و برای دوره متوسط ۲۸ نفر در نظر گرفته شده است همچنین سرانه دانش‌آموزی در هنرستان‌ها کمتر از این تعداد است.

وی ادامه داد: در کلاس‌های بیش از 40 نفر تقسیم دانش‌‌آموزان انجام شده و آنها را به دو کلاس تقسیم‌بندی می‌کنیم تا مشکلات آموزشی برای آنها و جود نداشته باشد و سعی شده که همواره میانگین سرانه آموزشی برای تمامی دانش آموزان در تمامی مدارس تهران رعایت شود.

مدیر کل آموزش و پروش شهر تهران در مورد وضعیت نیروی انسانی در مدارس تصریح کرد: قریب به ۴ هزار نفر از نیرو‌های ما بازنشسته شدند که برای جبران کمبود آن‌ها ۶۰۰ نیرو از دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از طریق حق‌التدریس همچنین نقل‌و انتقالات برای رفع این کمبود در نظر گرفته شد.

نیروی مرد در تمامی مشاغل کمبود داریم

باقری در خصوص وضعیت مراقبان سلامت در مدارس بیان کرد: کمبود بسیاری در این پست وجود دارد که تعداد قابل توجهی از این پست را از طریق نقل و ‌انتقالات به تهران برای سال تحصیلی جاری تأمین کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: با توجه به شرایط نیروی انسانی که در شهر تهران وجود دارد، برای معلمان ابتدایی نیروی مردم در تمامی مشاغل کمبود داریم که تعداد حدود 2هزار نفر برآورد شده است و امیدواریم از طریق آزمون استخدامی این تعداد نفرات تأمین شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۱:۱۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
:
سلام بر همکاران .بنده بازنشسته هستم سال۹۴ بعد از بیکاری واینکه دانشسرایی بودم وبا کارشناسی ادبیات عرب درسن ۴۴ بازنشسته شده بودم وهنوز تا ۶ سال برای سن خانه نشینی( البته در ذهن خودم) جاداشتم ۱۲ ساعت حق التدریس درمتوسطه تقبل کردم ۸س بنام خودم و۴س به نام همکاری رد کردند. اما بعد از ۲۱ سال مدیریت ومعاونت پرورشی چشمتان روز بد نبیند اصلا دانش اموزان نسبت به گذشته نه معلومات وگنجینه لغات فارسی وعربی داشتند ونه حال نوشتن وانجام کارهای کلاسی وخارج از آن دا داشتند
آخرین اخبار