هزارجریبی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

برنامه‌های غلامی کاربردی است/مدرک گرایی در کشور رواج یافته است

نماینده گرگان گفت: مدرک گرایی در کشور رواج یافته و دانشگاه‌ها براساس نیاز دانشجو جذب نمی‎کنند.

موافقت وزیر علوم هزارجریبیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نبی هزارجریبی نماینده گرگان در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در موافقت با منصور غلامی گفت: اعتقاد دارم که باید از گزینه خوب پیشنهادی رئیس جمهور که جوانی خود را صرف ارتقای علمی کرده است دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ارکان پیشرفت دولت‌ها توسعه علم و فناوری از کانال دانشگاه‌ها و نخبگان است، ادامه داد: دانشجویان ولایی در سنگر علم می‌توانند از کشور دفاع کنند به همین دلیل باید محیط دانشگاه باید برای خلق ایده‌های آنان آرام باشد.

نماینده مردم گرگان با بیان اینکه دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش دانشگاه، دانشجویان و اساتید حفظ شود، تصریح کرد: کسی که عقیده‌اش مثل ما نیست نباید از گردونه علم و دانشگاه رانده شود چراکه متاسفانه در گذشته این اتفاق به دلیل مسائل سیاسی برای برخی افراد رخ داده است که نتیجه‌ای جز ضربه وارد شدن به جامعه علمی نداشته است.

هزار جریبی با اشاره به اینکه غلامی فردی تحصیلکرده و مراتب علمی را پلکانی طی کرده است، گفت:  برنامه‌های غلامی بسیار کاربردی است، اگر ما فردی را برای مسندی قبول نداریم حداقل نباید او را از فعالیت در جامعه علمی تحریم کنیم، مگر همه ما کامل هستیم بالاخره هر وزیری که انتخاب شود برای خود وزیر و مشاوران ارشدی‌ را انتخاب می‌کند که همگی برای اصلاح امور کشور تلاش کنند.

وی با انتقاد از نمایندگانی که درباره مشکلات علمی کشور از غلامی سوال می‌پرسند، اظهار کرد: اکنون نباید درباره مشکلات جامعه علمی از وزیر پیشنهادی علوم سوال پرسید چرا که این مسائل به دوره‌های قبل از وی باز می‌گردد و غلامی فعلا برای رأی اعتماد به مجلس آمده است.

نماینده گرگان در ادامه خواسته‌هایی را از وزیر پیشنهاد علوم مطرح کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز دانشجو جذب کنند، متاسفانه امروز شاهد تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مدرک گرایی هستیم.

هزار جریبی با تأکید بر ضرورت توجه به تشکل‌ها و بسیج دانشجویی که دغدغه پیشرفت نظام و کشور را دارند، خاطر نشان کرد: تقویت مؤسسات آموزش عالی و علمی کاربردی و نظارت بر آنان باید مورد توجه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

انتهای پیام /

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار