بازگشت یک قطعه بهله به دامان طبیعت

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یک بهله بالابان در معرض خطر انقراض به دامان طبیعت برگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پرندگان شکاری در رأس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند و نقش مهم و موثری را در تنظیم جمعیت جوندگان بر عهده دارند. همچنین این گونه بالابان جزو گونه های کنوانسیون سایتیس کنوانسیون‌ منع تجارت‌ بین‌المللی‌گونه‌های‌ جانوران‌ و گیاهان‌ وحشی‌در معرض‌ خطر انقراض‌ و نابودی‌ می باشد.

لاهیجان زاده بیان داشت: متأسفانه بدلیل قابلیت دست آموزی و استفاده از آن ها در قوش بازی توسط اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس، همواره توجه افراد سودجو و دلالان را به خود جلب نموده اند.

وی گفت: این پرندگان جزء پرندگان مهاجر بوده و مدتی از سال را در استان سپری می کنند. مهمترین دلیل کاهش جمعیت و در معرض خطر انقراض بودن این گونه در سطح جهان و منطقه،‌ زنده‌گیری مداوم این پرنده از طبیعت، برای استفاده در قوش بازی و همچنین تخریب زیستگاه‌ها ی این پرندگان می باشد.

لازم بذکر است،در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرنده شکاری بالابان 600 میلیون ریال می باشد.

انتهای پیام/م

رهاسازی یک بهله در عرصه های طبیعی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.