کاهش تولید مسکن به یک سوم نیاز کشور/ تحرک مسکن، صنایع وابسته را به رونق می‌کشاند

کارشناس صنعت ساختمان و صنایع وابسته گفت: رونق بازار مسکن طی چند ماه گذشته زمینه ساز ایجاد تحرک در صنایع وابسته به آن شده است..

کاهش تولید مسکن به یک سوم نیاز کشور/ تحریک مسکن صنایع وابسته را به رونق می‌کشاندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان رامین قاسم‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز ، ایران باید تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ میلیارد دلار از حضور گردشگران ارزآوری داشته باشد، گفت: به طور قطع با رونق بخش مسکن و صنایع وابسته به آن مثل صنعت هتل‌داری می‌توان امیدوار بود که به این مهم دست خواهیم یافت.

قاسمپور با اشاره به مرتبط بودن ۳۰۰ صنایع به صورت مستقیم به بخش مسکن گفت: رکود بخش مسکن از سال ۹۱ آغاز شده و همین موضوع باعث شده تا برخی از صنایع مرتبط با بخش مسکن مثل صنایع هتل‌سازی، رستوران و دکوراسیون داخلی دچار مشکل شده و با ظرفیت پایینی ادامه فعالیت دهند.


وی تاکید کرد:  طی چند ماه گذشته رونقی که در بخش مسکن به وجود آمده بود باعث شد تا صنایع مرتبط با این بخش به روز‌های آینده امیدوار شوند  و  باید به تجهیزات گردشگری و رستوران‌داری طی سال‌های آتی توجه ویژه‌ای شود.

قاسم‌پوربا تاکید بر اینکه بهتر شدن وضعیت صنایع وابسته به بخش مسکن می‌تواند به تحرک صنعت ساختمان نیز بیش از پیش کمک کند، گفت: در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تنها منوط به فروش کالا و تبلیغات نیست بلکه کشور‌های پیشرفته با برگزاری نمایشگاه‌ها به روزترین محصولات مورد استفاده فعالان صنعت را در معرض عموم قرار می‌دهند تا در صورت وجود مشکل آن صنعت از وضعیت نابه سامان خارج شود.


وی اظهار داشت : نیاز سالانه تولید مسکن در کشور یک میلیون واحد است و  اما در حال حاضر تولید یک سوم این میزان است .


قاسمپور اظهار کرد: با تحرک صنعت ساختمان  صنایع زیرشاخه این بخش مثل هتل‌داری، بخش رستوران ، دکوراسیون داخلی، صنعت چوب و روشنایی نیز رونق می‌گیرد.

این کارشناس صنعت ساختمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی رستوران و آ‌شپرخانه صنعتی و صنایع وابسته در ایران که از 19 آبان ماه در شهر آفتاب آغاز می‌شود، گفت: طی آماری که ارائه شده است 96 درصد مجوزهای صادر شده برای بهره‌برداری و موافقت ساخت کارخانجات و بنگاه‌های کوچک و متوسط داده شده است که 53 درصد سهم اشتغال و 33 درصد را در بخش تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است اما متأسفانه تسهیلاتی که به این بنگاه‌ها داده می‌شود تنها 8 درصد است.

وی ادامه داد: دادن 8 درصد تسهیلات به این مجوزهای صادر شده و این بنگاه‌های کوچک و متوسط  با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد پس زمانی که این 96 درصد از اقتصاد کشور در حاشیه باشد طبیعی است که اقتصاد کشور نتواند به پویایی برسد.

انتهای پیام/

سهم ناچیز پرداخت تسهیلات به صنایع وابسته مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
در مهر ماه رشد 34درصدی در خرید و فروش داشتیم این یعنی رونق.
آخرین اخبار