پیام تسلیت کمیته ملی المپیک درپی درگذشت پهلوان عباس زندی

کمیته ملی المپیک طی پیامی در گذشت پهلوان عباس زندی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و پهلوان کشور را تسلیت گفت.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از کمیته ملی المپیک طی پیامی در گذشت پهلوان عباس زندی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و پهلوان کشور که در بازیهای المپیک 1948 لندن نیز حضور داشت را تسلیت گفت.به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در متن این پیام  آمده است:

بار دیگر غم از دست دادن یکی از پیشکسوتان ارزشمند ورزش کشور و المپین و تنها بازمانده حاضر در بازی‌های المپیک 1948 لندن، جامعه بزرگ ورزش کشور را داغدار کرد.

پهلوان عباس زندی از پیشکسوتان ارزشمند ورزش کشور و عضو تیم ملی کشتی در بازی‌های المپیک 1948 در مدت فعالیت ورزشی خود چه به عنوان یک ورزشکار و چه به عنوان مربی و پیشکسوت افتخارات بسیاری برای ورزش کشور کسب کرد و خدمات ارزنده‌ای برای رشد و تعالی ورزش کشور انجام داد.

ضمن تسلیت درگذشت این پیشکسوت عزیز به بازماندگان محترم ایشان، خانواده کشتی و جامعه ورزش کشور برای پیشکسوت ورزش کشورمان به درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگانش صبری جزیل و اجری جمیل آرزومندیم.

گفتنی است: پهلوان عباس زندی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال 1954 ، طلای بازی‌های آسیایی در سال 1958 و سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران در المپیک‌های 1964 توکیو و 1968 مکزیکو سیتی بود که چهار دوره پهلوان کشور و دارای بازوبند پهلوانی بوده است.

وی متولد 13 خرداد سال 1309 است و با 19 سال سن در سال 1328 برای نخستین بار عنوان جوان ترین پهلوان ایران را بدست آورد.

 

انتهای پیام/

پهلوان عباس زندی درگذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار