سلیمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تجربه دو دهه گذشته لیبی و عراق برای ایران روشن است/ به اروپا نباید اعتماد کنیم

عضو جبهه پایداری گفت: تجربه لیبی برای ما کاملا روشن است چرا که در مرحله‌ای اروپا با چرخشی 180 درجه‌ای در کنار آمریکا قرار گرفت.

محمد سلیمانی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد اروپایی‌ها در قبال برجام، اظهار کرد: ما تجربه مذاکرات دهه هشتاد را داریم و نباید آن را فراموش کنیم، آن زمان آقای روحانی و تیم همراه بحث مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کردند. 

وی ادامه داد: در زمان مذاکرات دهه هشتاد اروپایی‌ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و آقای روحانی که تجربه مذاکره با اروپایی‌ها را داشت، زمانی که رئیس‌جمهور شد، اعلام کرد ما باید با کدخدا صحبت کنیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: تجربه لیبی و عراق برای ما کاملا روشن است و دیدیم که لیبی همه امکاناتش را داد و در مراحلی که برنامه های هسته‌ایش را تعطیل کرد اروپایی‎ها هم لیبی را حمایت می‌کردند.

سلیمانی اضافه کرد: همین که مشخص شد قذافی همه چیز را تحویل داده، اروپا با چرخشی 180 درجه‌ای در کنار آمریکا قرار گرفت و آنان تا سرنگونی و حتی قتل قذافی هم پیش رفتند.

وی تاکید کرد: روشن است که اروپا هیچ وقت در کنار  ایران قرار نمی‌گیرد و به عنوان یار آمریکا او را رها نمی‌کند، بنابراین اعتماد به اروپا کاملا غلط است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی بیان کرد: در بحث هسته‌ای کشورمان فعالیت‌هایش را کاهش داده است و اروپا هم به دلیل اینکه برجام از بین نرود  فقط این بار با ما همراهی می‌کند و به دنبال این هستند که برجام 2 و 3 را با محوریت مباحث دفاعی، موشکی و حقوق بشر اجرا کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: رهبران اروپا در مسائل دفاعی ایران با آمریکا هم موضع‌اند  و بازی‌هایی را علیه ما طراحی می‌کنند.

انتهای پیام/

تجربه مذاکره ایران با اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار