معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد:

به‌کارگیری زنان توانمند و مدیران زن برای 30 درصد از مشاغل

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان توانمند و مدیران زن برای 30 درصد از مشاغل و انجام آن در شورای عالی اداری به‌کارگیری می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه اترک گفت: باید تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل 30 درصد مدیران در همه سطوح از زنان باشند و برش استانی آن هم وجود دارد و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی سهم زنان را در اشتغال سال های اخیر رو به افزایش عنوان کرد و با اشاره به نرخ بالای بیکاری زنان تحصیل کرده به نسبت مردان گفت: یکی از عرصه های مهم سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی برای اشتغال بانوان، حوزه فناوری اطلاعات است به همین دلیل آموزش و توان افزایی زنان به ویژه بانوان دانش آموخته در دستور کار قرار دارد.

ابتکار افزود : آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و جریان سازی گفت وگوی ملی خانواده، بنیان خانواده و جامعه سالم را شکل می دهد

وی اظهار کرد : فرزندان ما به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در این نظام آموزشی رشد می کنند و بنابراین مهارت های زندگی باید به آنان در همه سطوح دوران آموزشی، آموزش داده شود.

معصومه ابتکار افزود: فرزندان ما باید مهارت خوب زیستن و خوب زندگی کردن، گفت و گو برای حل اختلافات، خوب شنیدن، تصمیم درست در برابر رفتارهای پر خطر و بهره مندی از حقوق فردی و شهروندی را به خوبی فرا بگیرند چرا که بنیان یک خانواده سالم از دوران کودکی شکل می گیرد و بنابراین نقش آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید برای ایجاد فضای گفت و گو در خانواده تلاش کنیم، افزود: امروز بحث گفت و گوی ملی خانواده به عنوان یک فعالیت و جریان اجتماعی مثبت برای حمایت از خانواده و توجه به مناسبات سالم مطرح است چرا که خشونت از موارد مهمی است که خانواده های ایرانی را تهدید می کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اهمیت سبک زندگی ایرانی اسلامی را یادآور شد و گفت: باید فرصت بازیابی هویت به نسل جوان داده شود و البته سبک زندگی ایرانی اسلامی، خرید کالاها و تولیدات داخلیِ با کیفیت را اقتضاء می کند و همچنین گسترش فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی در نوع پوشش نیز نیازمند توجه است.

وی به یوم الله 13 آبان هم اشاره کرد و گفت: جوانان ما باید بدانند این حرکت ارزشمند که با اقبال گسترده مردم روبرو شد، موجب شد تا آمریکا بداند اراده ملت ایران حفظ استقلال است و آمریکا حق دخالت در سیاست های ایران را ندارد.

انتهای پیام/آ

گفتگوی ویزه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه شبکه اترک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.