راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی؛

راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی از نقاط مثبت برنامه‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی را از نقاط مثبت برنامه‌های سوادآموزی عنوان کرد و گفت: حجم ابلاغی لرستان در بحث سوادآموزان امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هاشم دالوند، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: در این مراکز سوادآموزان در کنار یادگیری خواندن و نوشتن مهارت‌های مورد نیاز زندگی را فرا می‌گیرند.

وی به راه‌اندازی ۱۰ مرکز یادگیری محلی در استان اشاره کرد و افزود: کاربردی کردن محتوای کتب سوادآموزی و آموزش مهارت‌های موردنیاز زندگی از جمله عواملی است که می‌تواند در ترغیب سوادآموزان مؤثر باشد.

دالوند حجم ابلاغی سوادآموزان امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی‌که استان بتواند بیشتر از این آمار را جذب کند، سازمان نهضت سوادآموزی کشور در تامین اعتبار آن همکاری خواهد کرد.

دالوند رویکرد فعالیت سازمان نهضت سوادآموزی را آموزش فرد به فرد عنوان کرد و گفت: در این طرح هر کس‌که بتواند نسبت به باسواد کردن فردی اقدام کند از مزایا و پاداش تعیین شده برخوردار خواهد شد.

فردی‎بیرانوند، فرماندار شهرستان کوهدشت نیز همه دستگاه‌ها را مسئول شناسایی و جذب سوادآموزان دانست از آنان خواست تلاش بیشتری را برای ریشه‌کن کردن بیسوادی مبذول دارند.

رفیعیان، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت نیز به آمار ثبت‌نام کنندگان در دوره‌های مختلف سوادآموزی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۸۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۳۸۴ نفر در دوره انتقال ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 از نقاط مثبت برنامه‌های سوادآموزی راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار