حقایق عجیب درباره جنگل آمازون +تصاویر

جنگل آمازون بزرگترین جنگل زمین است که ۱۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و بخش هایی از نه کشور: برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان، گویان فرانسه، پرو، سورینام و ونزوئلا را دربرمی گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جنگل آمازون بزرگترین جنگل زمین است که ۱۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و بخش هایی از نه کشور: برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان، گویان فرانسه، پرو، سورینام و ونزوئلا را دربرمی گیرد. دانشمندان تخمین می‌زنند که این جنگل بیش از دو و نیم میلیون گونه حشره و بیش از چهل هزارگونه درخت و گیاه، ۱۵۰۰ نوع پرنده و بیش از دو هزار نوع ماهی دارد.
 
آمازون علاوه بر گیاه و جانور دارای قبایل بومی و مردمی است که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند و هرگز کسی را جز افراد قبیله خودشان ندیده اند. برخی از این مردم بومی آدمخوار هستند و هر کاشفی به آن‌ها نزدیک می‌شود را می‌کشند و می‌خورند. آفتاب کمی می‌تواند از میان انبوه برگ و درختان این جنگل عبور کند. زمین جنگل آنقدر تاریک است که حتی در طول روز هم باید با چراغ قوه در آن راه بروید تا بتوانید ببینید. حیوانات بسیاری مثل میمون و مار از درختان بالا می‌روند تا به نور خورشید رسیده و گرم شوند و سپس برای پیدا کردن غذا روی زمین می‌آیند. جنگل آمازون مکان بسیار جالبی پر از چیزهای خارق العاده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قبایل بومی

بیش از ده قبیله از گروه‌های کوچک انسانی در بخشهای دورافتاده جنگل آمازون زندگی می‌کنند. برخی از آن‌ها نسبت به غریبه‌ها و کاشفانی که به مناطق زندگی آن‌ها سفر می‌کنند مهربان و کنجکاو هستند. آن‌ها چیزهایی که دارند مثل پوست حیوانات، تیر و کمان‌های دست ساز را با وسایل کاربردی کاشفان مثل کارد و ظروف پخت و پز مبادله می‌کنند. قبایل دیگر بسیار وحشی و خطرناک هستند. بسیاری از کاشفان در ماجراجویی‌های خود ناپدید شدند و هرگز پیدا نشدند. هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است. متاسفانه کسانی که به مناطقی از آمازون که پر از بومی‌های خطرناک است سفر می‌کنند حتی نمی‌دانند که مورد تعقیب قرار گرفته اند تا اینکه به آن‌ها حمله می‌شود. این بومی‌ها شکارچیان ماهری هستند که به آرامی حرکت می‌کنند.
 
 

 
آدمخوار‌ها

به گزارش سی ان ان در سال ۲۰۰۹ اعضای قبیله کولینا در برزیل مرد جوانی را در جنگل به دام انداخته، کشته، سلاخی کرده و خورده اند. این قربانی تنها ۱۹ سال داشته است. این منطقه جنگلی در غرب برزیل و در مرز پرو قرار دارد. قبیله کولینا هنگام مبادله وسایلی که نیاز دارند گاهی با مردم روستای انویرا مواجه می‌شوند. آن‌ها مدت کوتاهی به روستا می‌آیند و سپس به جنگل برمی گردند. پلیس وقتی درباره این کشتار فهمید که مردان قبیله برای ساکنان روستای دیگری درباره خوردن اندام‌های یک مرد جوان صحبت می‌کردند. خانواده این پسرجوان به محل زندگی قبیله کولینا در جنگل رفتند. آن‌ها از دیدن بدن تکه تکه شده و جمجمه او که از یک درخت آویزان بود وحشت زده شدند. قانون برزیل به پلیس اجازه نمی دهد وارد زمین‌های بومی شود بنابراین هیچکس در این قتل دستگیر نشد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
 
بومی‌ها چوب برهای غیرقانونی را دستگیر می‌کنند

مناطق وسیع جنگل‌های آمازون با آتش سوزی و جنگل زدایی‌های بی شماری که با هدف ایجاد زمین برای مزرعه انجام می‌شود ویران شده است. بااین حال، برخی قسمت‌های زمین توسط مردم بومی حفاظت می‌شود. این زمین‌ها مستقل هستند و قوانین هیچ کشوری در آن‌ها اعمال نمی‌شود. برخی چوب بر‌ها وارد این مناطق جنگلی می‌شوند تا درختانی که غیرقانونی بریده اند را بدزدند. اما اگر توسط مردم بومی دستگیر شوند به مشکل بزرگی افتاده اند. بومی‌ها آن‌ها را شکنجه می‌کنند یا حتی می‌کشند. در این عکس، مرد جوانی را می‌بینید که توسط آن‌ها دستگیر شده است. بومی‌ها این عکس را انداخته و منتشر کرده اند تا دیگران را از سرنوشتشان آگاه کنند که اگر تلاش کنند وارد زمین‌های حفاظت شده آن‌ها شوند حماقت بزرگی کرده اند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
 
توپ‌های جنگلی

این سنگ‌ها یک راز واقعی هستند. صد‌ها سنگ این چنینی در جنگل‌های آمازون وجود دارد. آن‌ها مربوط به دوران ماقبل تاریخ هستند. باستان شناسان نتوانسته اند بفهمند که آن‌ها چرا و چطور ساخته شده اند. این گوی‌ها حفاظت می‌شوند. برخی از این سنگ‌ها بش از ۲.۵ متر قطر دارند. سنگ‌ها از منابعی تشکیل شده اند که بسیار دورتر از محل پیدا شدن آن‌ها قرار دارند. این یعنی انسان‌های اولیه که تصور می‌شود تنها ابزارهای بسیار ابتدایی داشته اند این سنگ‌های کروی کامل را ساخته اند. آن‌ها را کیلومتر‌ها هل داده اند، از تپه‌ها بالا برده اند، از رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوه گذشته اند و به این نقطه رسانده اند. برخی معتقدند این سنگ‌ها با اهداف مذهبی ساخته شده اند، با این حال هیچ شاهد واقعی وجود ندارد که این ادعا را تایید کند. منشا و هدف آن‌ها یک راز مانده تا زمانی که کسی چیزی در اسناد باستان شناسی پیدا کند که آن را توضیح دهد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
 
ماهی‌ها نمی‌توانند در رودخانه جوشان شنا کنند

در مرکز جنگل‌های آمازون پرو، رودخانه‌ای وجود دارد که آبش آنقدر داغ است که هرچیزی که اتفاقی داخلش بیفتد را می‌کشد. دمای این رودخانه به بیش از ۹۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. همیشه روی این رود بخار آب جوش جریان دارد. هیچکس دلیل آن را نمی داند. برخی معتقدند که یک شرکت معدنی موجب گسستگی ساختار‌ها زمین گرمایی زیرزمینی شده و گازهای داغی را از اعماق زمین وارد این رودخانه می‌کند. مردم محلی فکر می‌کنند که این رودخانه انرژی معنوی دارد. مردم بومی آمازون برای دعا و آوازخوانی در اطراف آن جمع می‌شوند و بازدیدکنندگان هم به آن‌ها ملحق می‌شوند. فقط باید مراقب باشند داخل آب نیفتند تا تبدیل به سوپ خوشمزه آدمخواران نشوند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
 
جنگ‌های قبیله‌ای

در برخی قسمت‌های جنگل آمازون، جنگ‌های طولانی بین قبایل جریان دارد. آن‌ها مدام به هم حمله می‌کنند، مردان حریف یکدیگر را می‌کشند و زنان جوان را به بردگی می‌گیرند. این جنگ‌ها بدون هشدار آغاز می‌شوند و خشونت آن‌ها باورنکردنی است. آن‌ها از سلاح‌های ابتدایی، اما کشنده استفاده می‌کنند. به دلیل احتمال حمله، بسیاری از قبایل چادرنشین هستند. آن‌ها مجبورند مدام به قسمت‌های مختلف جنگل مهاجرت کنن تا از دشمنانشان دور بمانند. این جنگ‌ها جمعیت قبایل را محدود نگه می‌دارد و مانع رونق آن‌ها می‌شود.
 
 
 

 
 
ماری که بیش از ۹ متر طول دارد

در سال ۱۹۲۲ یک کشیش کاتولیک به نام پدر ویکتور هینز به رودخانه آمازون در بخش دورافتاده‌ای از برزیل در منطقه پارا رفته بود. او گزارش داد که ماری دیده که بیش از ۲.۵ متر طول داشته است. هفت سال بعد وقتی کشیش باز به همان منطقه رفت دوباره مار را دید. دومین بار مار در آب شنا می‌کرد و چشمانش آنقدر بزرگ بود که ابتدا آن‌ها را با چراغ‌های قایق اشتباه گرفت. مارهای بوآ که ۳ تا ۹ متر طول دارند در جنگل‌های آمازون عادی است. البته مارهای بزرگتری هم وجود دارند.
 
 حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 


آمازونی‌های آدم ندیده

بسیاری از مردم قبایل بومی در مناطقی زندگی می‌کنند که هیچ ارتباطی با بقیه جهان ندارند. زندگی آن‌ها بر اساس ارتباط با طبیعت است که مردم دنیای مدرن احتمالا هرگز آن را درک نمی‌کنند. آمازون منطقه‌ای غنی و هم چنین «شش‌های زمین» است. همه درختان و گیاهان اکسیژن تولید کرده و هوا را از کربن دی اکسید که منبع تغییرات آب و هوایی است پاک می‌کنند. این یکی از دلایل اصلی نیاز به نجات جنگل‌های آمازون است. بسیاری از داروهای مفید از گیاهان و منابع این جنگل کشف شده اند. برای مثال، آسپیرین که رایج‌ترین داروی مسکن جهان است از یک ماده شیمیایی ساخته می‌شود که از پوست درخت استخراج می‌شود. هزاران داروی مفید بالقوه وجود دارند که هنوز کشف نشده اند. تنها یک درصد از گونه‌های گیاهی و درختان کاملا فهرست و ارزیابی شده اند. درصد کمی از آن‌ها از نظر خاصیت درمانی مورد آزمایش قرار گرفته اند. آمازون واقعا یکی از گنجینه‌های جهان است که همه باید قدرش را بدانیم.

  


سر سنگی باستانی کنده کاری شده

این سر حکاکی شده در دهه ۱۹۵۰ در بخشی از آمازون کشف شد که با داشتن سرهای سنگی بزرگ مشهور است. این یکی منحصر به فرد است، زیرا ویژگی‌های صورت آن شباهتی به مردم بومی ندارد. یک باستان شناس در یک فیلم مستند سال ۲۰۱۲ متوجه شد که این سر نشان دهنده هیچ یک از فرهنگ‌های پیش از تاریخی نیست که هنگام ساخت سر وجود داشته اند. در عوض، ویژگی‌های صورت شبیه قفقازی هاست که جای تعجب دارد، زیرا هیچ ارتباطی بین مردم بومی و سفید پوست‌ها ممکن نبوده است. برخی معتقدند که سفیدپوستی که در این سنگ نمایش داده شده یک بازدیدکننده فرازمینی بوده به مردم بومی کمک کرده با تکنولوژی مورد نیاز برای استخراج سنگ و کنده کاری سر و انتقال آن از معدن به جنگ آشنا شوند. جالب است که نگاه این سر رو به آسمان است. شورشیان این سر را ویران کرده اند، با این حال ممکن است سرهای دیگری هم وجود داشته باشد که اجداد همین قبایل آن‌ها را ساخته اند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 


دام عنکبوت

یک عنکبوت کوچک شگفت انگیز در جنگل آمازون وجود دارد که هنوز اسم ندارد. این عنکبوت توانایی دفاعی منحصر به فردی دارد که می‌تواند طعمه‌ای بسازد که بسیار بزرگ‌تر از خودش است و آن را در میان تارهای خود قرار می‌دهد تا شکارچیان را بترساند. این عنکبوت برای ساخت مجسمه طعمه عنکبوت که بسیار واقعی به نظر می‌رسد، از قسمت هایی از تارش، آلودگی هایی که در این قسمت جمع شده اند، قسمت هایی از حشرات و موهای ریخته خود استفاده می‌کند. این طعمه برای سایر حشرات جنگل ترسناک است. این تنها گونه شناخته شده عنکبوت است که از این روش استفاده می‌کند و احتمالا عنکبوت جدیدی است که به تازگی کشف شده است.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 

 
عنکبوتی که اندازه توپ بسکتبال است

اگر عنکبوت قبلی به اندازه کافی برایتان جالب نبود عنکبوت واقعی دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که به اندازه یک توپ بسکتبال است. رتیل هایی در جنگل آمازون ونزوئلا وجود دارند که بسیار بزرگ هستند. بومیان ادعا می‌کنند عنکبوت هایی را در این منطقه دیده اند که وقتی روی پاهای عقب خود بلند می‌شوند به اندازه انسان هستند. داستان هایی درباره سگ هایی وجود دارد که توسط این عنکبوت‌ها شکار و خورده شده اند. داستان دیگر درباره بچه‌ای می‌گوید که توسط یک عنکبوت غول پیکر برده شده است. در سال ۲۰۰۸ گروهی از کاشفان به دنبال پیدا کردن چنین عنکبوت هایی به آمازون رفتند و توانستند عنکبوتی به اندازه یک توپ بسکتبال پیدا کنند، اما نتوانستند عنکبوتی به اندازه انسان پیدا کنند. با این حال به این معنی نیست که چنین عنکبوتی وجود ندارد.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 

 
  
 
ماریکوکسی (Maricoxi)

ماریکوکسی آمریکای جنوبی شبیه پاگنده‌های آمریکای شمالی است. ماریکوکسی‌ها شبه انسان‌های بزرگ و شبیه میمونی هستند که می‌توانند ۳.۶ متر رشد کنند. آن‌ها مانند انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند. با استفاده از تیر و کمان شکار می‌کنند و دهکده‌های کوچک می‌سازند. کاشف بریتانیایی مشهور، کلنل پرسی اچ. فاوست (Colonel Percy H. Fawcett) آن‌ها را در سال ۱۹۱۴ کشف کرد. کلنل آن‌ها را بسیار مو دار توصیف کرد که تنها با خرخر کردن صحبت می‌کنند و وقتی به دهکده آن‌ها نزدیک شوید مثل دشمن با شما برخورد می‌کنند. کلنل همراه با تیمش دوباره در سال ۱۹۲۵ به آن منطقه بازگشت و به دنبال شهر گمشده‌ای گشت که شایعه شده بود در جنگل وجود دارد. او و کل تیمش ناپدید شدند. هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است. شاید توسط ماریکوکسی‌ها کشته شده باشند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 


مپینگواری (Mapinguari)

این حیوان با موهای قرمز قهوه‌ای و چنگال‌های تیز خود بسیار ترسناک به نظر می‌رسد. وقتی روی پاهای عقب خود می‌ایستد بیش از ۱.۸ متر قد دارد. با این حال، گوشتخوار نیست. این حیوان گیاهخوار است و قسمت‌های داخلی و نرم درختان را با استفاده از پنجه‌های خود می‌خورد. این حیوان معمولا در جنگل‌های آمازون بولیوی و برزیل دیده می‌شود. او شب‌ها به دنبال علوفه به عنوان غذا می‌گردد و تا جایی که ممکن است از انسان‌ها دوری می‌کند. به همین دلیل به ندرت دیده می‌شود. اگر آن را در جنگل ببینید با صدای بلند و جیغ مانند خود سعی می‌کند شما را بترساند. این حیوان چنان بوی بدی دارد که به گفته مردم بومی باعث می‌شود موقعیت خود را گم کنید. این حیوان از آب دوری می‌کند و دوست دارد گله وحشی پکاری‌ها را همراهی کند که پستانداران کوچکی شبیه خوک هستند.
 
 حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون
 

 
 
شهر غول‌ها

این شهر گمشده در سال ۲۰۱۲ در جنگل‌های آمازون اکوادور کشف شد. نقطه مرکزی شهر یک هرم عظیم است که ۷۸ متر ارتفاع دارد. از آنجا که همه چیز در این شهر در مقیاس بزرگی وجود دارد نام آن را شهر غول‌ها گذاشته اند. نه تنها ابعاد ساختمان ها، بلکه اندازه ابزارهای دستی هم بسیار بزرگ است. این ابزار‌ها آنقدر بزرگ بودند که غیرممکن است یک انسان معمولی قادر به استفاده از آن‌ها بوده باشد. علاوه بر این، سنگ هایی که برای ساخت شهر استفاده شده اند بسیار عظیم و فاصله معدنی که از آن استخراج شده اند بسیار دور بوده است. محققانی که این سایت را مطالعه کرده اند اعتقاد دارند کسانی که این شهر را ساخته اند بین ۳. ۶ تا ۴. ۸ متر بوده اند. هم چنین انواع خاصی از تکنولوژی را داشته اند که به آن‌ها اجازه می‌داده سنگ‌ها را از چنین فاصله‌ای بیاورند و با دقت لیزر برش دهند. باستان شناسان می‌گویند درست مثل راز اهرام مصر باستان که هیچ تکنولوژی شناخته شده‌ای وجود نداشته که در آن زمان به چنین شهری دست یابند.
 
حقایق عجیب و باورنکردنی درباره جنگل آمازون 
 
منبع:برترین ها
 
انتهای پیام/
 

آنچه درباره جنگل های آمازون نمیدانید 

 
برچسب ها: جنگل ، آمازون ، راز ، حقیقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خالدروحانی
۲۲:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
خیلی جالب بود ای کاش می تونستم در طول عمرم یکبار از نزدیک ببینم ولی ما کجاو آمازون کجا
Germany
اشکان
۲۲:۵۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
واقعا مطالب عالی بود خیلی دوست دارم برم اونجا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
وسعت جنگل های آمازون 6 میلیون و 700 هزار کیلومتر مربع ست که در 9 کشور آمریکای جنوبی را در بر گرفته ،یعنی وسعت آمازون بیش از 4 و نیم برابر ایرانه ،اونوقت تو زدی 13 کیلومتر مربع ،روستای بالا برره از 13 کیلومتر مربع بیشتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
خوب بود مرسی
نمیدونستم چرا خیلی ها اونجا ناپدید میشوند الان فهمیدم خورده میشوتد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۵۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سلام.13کیلومتر!!؟اصلا"نمیصرفه بری بازنشست بشم شایدبرم سری بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سلام هرچه درباره امازون مطلب می خوانم مشتاقتر میشوم سبحانه الاه به این افرینش اقلید فارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
زیبا ترین خلقت زیبای پروردگار به تصویر کشیده شده قدرت خداوند بی نظیر است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
یک روزی تکنولوژی آنقدر پیشرفت میکنه که از تمام جزئیات جنگل آمازون هم فیلم برداری میشه و این راز ها، انسانها ، حیوانات و ... بدای مردم شناخته میسه، تا اون روز چیزی نمونده شاید شروع شده مثلا توسط شرکت گوگل یا آمازون
Iran (Islamic Republic of)
Donya
۱۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
من اگه بمیرمم پامو تو اون جنگل نمیذارم از همه حیواناتش میترسم مخصوصا از مار از مار فوبیا دارم جنگل آمازون یکی از خطرناک ترین جنگل های دنیاست.
سرخ پوستا هم اجازه نمیدن پامونو تو اون جنگل بذاریم . میگن تو جنگل آمازون زامبی داره ، نمیدونم واقعیت داره یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
زامبی ها وجود ندارن هرکی گفته مبخواسته بترسونتت همچین حرف هایی رو نباید باور کرد
Afghanistan
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ممنون ای کاش از این چیز های که گفتی عکس هم می‌داشت خیلی خوب میشد و بنظرم مساحتش پنج میلیون کیلومتر است
Iran (Islamic Republic of)
Sol
۲۲:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
فقط ۱۳ کیلومتر؟؟من تو ویکیپدیا خوندم ۵.۵ میلیون کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من علاقه ای به رفتن تو جنگل آمازون نداشتم چون فکر میکردم چیز خاصی نداره اما وقتی این متن ها را خوندم حتما میرم حتی اگر صد تا از اون سرخ پوست ها محاصرم کنن به دیدنش می ارزه .
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۴:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
من با آدم هاش کاری ندارم میخوام جانور هاش مخصوصا یکی از اون مار های بزرگش رو ببینم و اگه تونستم نگه دارم
Iran (Islamic Republic of)
برزیل
۱۴:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مار بزرگ تو برزیل که چیز عجیبی نیست شما یه سفر به برزیل داشته باشی کلی مار میبینی حالا چه بزرگ چه کوچیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
جنگل آمازون بعد از جنگل خودکشی ژاپن خطرناک ترین جنگل جهان است
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۶:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
عالی و ترسناک بود ممنون از نویسندش
Iran (Islamic Republic of)
Ramin
۱۵:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و تشکر خدمت نویسنده عزیز ممنون که این اطلاعات رو در اختیار ما قرار دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
امیدوارم یک روز از این جنگل دیدن کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
نظر خود من میگم چرته ؟





چرته
Afghanistan
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
یک معلومات عالی بود تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۷:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش ماهم توایران بومیهایی داشتیم که اینجوری ازجنگل هامحافظت میکردن که هرروزشاهدازبین رفتن جنگل هامون نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کامنت حداقل باید 10000 تا لایک بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
جالب بود سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام لابد ماره الان هزار متر شده ولی آدم دوست داره یک دفعه بره اونجا
Afghanistan
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
این عالیه ولی خیلی از نظر علمی باید همیشه متوجه انها بود. بومی ها از جنگل دفاع میکند و نمیگذارند که درخت یا نیمه از جنگل برای کسانی که منفعت اش را میخواهن بگیرن به امید پیروزی هایی بیشتر مااااااا.
Iran (Islamic Republic of)
نیوشا ضیغمی
۰۳:۵۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
مرسی از نوشته ها واطلاعات سایتتون ..
Iran (Islamic Republic of)
asal
۱۰:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی دادند
به امید روزی که حداقل بتونیم از کنار این جنگل بگذریم
Iran (Islamic Republic of)
asal
۱۰:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی دادند
به امید روزی که حداقل بتونیم از کنار این جنگل بگذریم
Iran (Islamic Republic of)
asal
۱۰:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی دادند
به امید روزی که حداقل بتونیم از کنار این جنگل بگذریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خیلی شگفت آور بود.خداییش آدم پول داشته باشه بره اونجا باستان شناس بشه خیلی خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین ملک ریسی
۲۰:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خیلی عجیب و تریناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
خیلی وحشت اوره
Iran (Islamic Republic of)
T
۱۴:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
جالب پود
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۴۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خیلی عجیبه ......
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۱:۴۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خیلی عجیبه ......
Singapore
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من برم دوست دارم برم آمازون فوقش یک چاقو با خودمون میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کمه هااااااااااااا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ali-imax
۱۱:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اطلاعات خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۱:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
من که اینجا دارم سکته میکنم چه برسه به اونجا درسته خیلی هیجاننگیز و پر شوره ولی این جا ها برای سفر کردن خوب نیستن
Iran (Islamic Republic of)
Meadeh
۱۵:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
N خیلی فوق العاده بود من حتما میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
خیلی خطرناکه اما دوست دارم یه بار به اونجا سفر کنم
Iran (Islamic Republic of)
jana
۱۶:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
همیشه دوس داشتم برم تو امازون زندگی کنم
چون هم جنگله هم زیاد کسی اونجا زندگی نمیکنه
البته ب قول ساید قبیه های ادم خوار هستن اما ب وسعت امازون ک میستن
خلاصه دوس داشتم برم اما با این چیزایی ک خوندم فک کنم تو اتاق خودم بمونم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
Dino
۱۸:۱۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ممنون از اطلاعات عالی که به ما میدین
وبه اضافه شدن اطلاعات کسانی مثل من کمک میکنید
tanky
Iran (Islamic Republic of)
کارن
۲۲:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
من برم اونجا به ادمخوار ها ملحق میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
داداش تو بری اونجا تا بخوای ملحق بشی به اونا خودت شکار میشی .
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۴:۳۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
با این ناشناسی که به همه میگه داداش موافقم فکر نکنم بشه ملحق شد ولی ارتباط بر قرار کردن با اون ها هم راه کار های خودش رو داره ... اصلا لا اونا چیکار داری برو سمت یکی از اون آدم نخور هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
وای چه باحال نمیدونستم کلی سرخ پوست داخل جنگل آمازون هست
Iran (Islamic Republic of)
ز_ازاد شهابی
۰۲:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
یک اکیپ مسلح وپیشرفته به راحتی نزدیک ادم خواران می توانند مدتهازندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
تتاماتنن
۱۰:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
داداش بگه نمیگه هیچکشوری حق هیچگونه مزاحمتی براشون نداره حتا نمیتونن نزدیک بشن نه اینه با سلاحاکیپ مکیپ بفرست
United States of America
م
۲۳:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خیلی وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۸:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاشکی میشد برم جنگل امازون یکی از ارزوهامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارزودارم برم اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم به این جنگل سفر کنم حتی به قیمت جونم عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم به این جنگل سفر کنم حتی به قیمت جونم عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من خیلی دوست دارم به این جنگل سفر کنم حتی به قیمت جونم عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۷:۵۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
دوس دارم برم.
ام میترسم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
عالی و توپ
Iran (Islamic Republic of)
HAASAN
۱۶:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۸
از ده کیلومتریش رد بشی خودتی خیس میکنی
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۲۰:۳۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
خداجونم هرچی بیشتر در مورد زمین واسمونت میخونم بیشتر به بزرگی و یکتا بودنت ایمان میارم
Iran (Islamic Republic of)
sina nazary
۱۵:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خیلی دوست داارم با یک اکیپ برم امازون از بچگی یکی از ارزو هام بود که برم امازو
Turkey
سامی
۲۲:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
اونجا تشریف بردید سلقی یادتون نره عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
کاش منم می تونستم برم اونجا
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۴:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
عالی بود من دنبال هیجانم برم امازون خودم ادم خوراشومیخورم
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۴:۲۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
در اون صورت تو هم میشی آدم خوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ایول عجب جای باحالیه دوست دارم با ی اکیپ بریم و زنده برگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۴:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
Avaaa
۱۷:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
به نظرم خیلی بايد باحال باشه دوست دارم با یه اکیپ بریم آمازون گردی
United States of America
علی
۱۴:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
وای عجبا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
دوس دارم برم،از بچگی یکی از آرزوهایم بود ممنون از اطلاعات خوبتون،را خوردند به آمازون را دوستان اگه اطلاع دارن بگن،من دوس دارم برام حتی اگه خورده بشم توسط بومیان اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۴:۱۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
من هم واقعا دوست دارم برم . بی صبرانه منتظرم یکی از اون مارهای بزرگش رو ببینم
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۹:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
دوس دارم برم امازون قبیله هاش واقعا جالب دیدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خیلی هیجان انگیزه ولی در عوضش خیلیم خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
.واقعا تهوع آوره چی به سرشون میاد.وای ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
هر روز در امازون حیوان های گوناگونی به وجود میایند امازون سه برابر کشور ایران و فقط مناطقی کوچکی از ان کشف شده است
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
قدرت خداراببین واقعاچه آفریده........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمازون 5.5میلیون کیلومتره نه 13 کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ویانا
۱۵:۳۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خیلی خوب
بهترین اطلاعاتی که دیدم وخوندم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۷
ماره واقعا ترسناک بود
Germany
میثم
۰۰:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
۱۳ میلیون کیلومترمساحتشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
مگه هنوز این موجودات وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
خدای همتون ساده هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
جالب بود هیجان انگیز
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۰:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خیلی من دوست دارم ببینم اونجا چه اتفاقاتی میفته
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۰:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خیلی من دوست دارم ببینم اونجا چه اتفاقاتی میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۱۰ تير ۱۳۹۷
خوراک دیگران میشی
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۳:۳۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
مجموعه ورزشگاه آزادی خودمون مساحتش بیشتر از ۱۳ کیلومتر مربع آمازون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
باقی مطالب این گزارش را هم را بزارید .ممنونم
خیلی گزار ش خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
دهات ما 13 کیلومتر وسعت داره....اونوقت جنگل آموزون که در 9 کشور هست هم 13 کیلومتر وسعت داره !
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۳:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
سلام.فکر میکنم منظورش 13ملیون کیلومتر مربع بوده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۰۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
جنگل آمازون 5.5 میلیون کیلمتر مربع است نه 13 کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مگه آدمخوارها هنوز هم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
وای من که جنگل آمازون نمیروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مگه میشه مگه داریم آدمخوار ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مساحت جنگل‌های آمازون ۵٫۵ میلیون کیلومتر مربع است که بین ۹ کشور تقسیم شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
برزیل نروید چون آدمخوار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
طبیعت زیبایی داره ولی خطرناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
۱۳ کیلومتر مربع این که باغ هست
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۱:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
خيلي عالي بود دستتان بي درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
۱۳ کیلومتر مربع وسعت داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
سلام خوب بود تشکر
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
وای خدای من یعنی جنگل آمازون ادمخوار داره؟
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۰۹:۲۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
عجیب ولی واقعی
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
مساحت جنگل آمازون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
همش 13 کیلومتر مربع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
5/5میلیون کیلومتر مربع نه 13کیلومتر مربع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
وسعت جنگل امازون بيش از پنج و نيم ميليون كيلومتر مربع است نه 13 كيلومتر مربع
آخرین اخبار