رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در سفر به اراک گفت: ۴۲ درصد از زندانیان کشور محکومین مواد مخدر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور که برای افتتاح بند ۸ زندان مرکزی اراک به این شهرسفر کرده بود، گفت: ۴۲ درصد از زندانیان کشور را محکومین مواد مخدر تشکیل می‌دهند و سرقت وجرائم علیه اشخاص درجایگاه‌های بعدی قرار دارد.

جهانگیر با بیان اینکه ۲۵ هزار محکوم مالی در کشور وجوددارد که به خاطر مسائل مالی و بدیهی مانند مهریه در زندان به سر می‌برند افزود: از ۲۵۵ هزار زندانی کشور، ۵ هزار نفر آن در زندان‌های استان مرکزی هستند.

وی، همچنین میانگین ورودی متهمین به زندان درکشور را ۲۲ درصد عنوان کرد و گفت:: این میزان در استان مرکزی حدود ۱۳ درصد است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی بیان کرد: محکومین دراستان مرکزی ۸۷ درصد هستند که این آمار در سطح کشور ۷۸ درصد می‌باشد.

وی بیان کرد: ورودی زندان‌های کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد، این درحالی است که این آمار در استان مرکزی ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

جهانگیر با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی زندانیان با ایجاد فضا‌های مناسب ازبروز برخی مشکلات به دلیل کمبود فضا در زندان‌ها و عدم تفکیک بین محکومین و متهمین هم خبر دادو افزود: تلاش برای حفظ حقوق شهروندی زندانیان با ساخت اماکن مناسب ازاقدامات انجام شده در این راستا می‌باشد.

انتهای پیام / ج

سخنان رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در سفر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.