مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ؛

آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در مدارس دخترانه آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت : طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها برای بیش از 70 هزار دانش آموز دختر متوسطه دوم استان آغاز شد.

آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در مدارس دخترانه آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ،در مراسم آغاز این طرح در دبیرستان حضرت معصومه(س) ناحیه یک تبریز افزود : این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی کل کشورصورت گرفته و جامعه مورد هدف ، کلاس دهم و در موضوعات سلامت روانی ، چشم و گوش است.


وی گفت : سال گذشته 1800 دانش آموز دختر استان در طرح غربالگری شرکت داشتند که 20% پر خطر شناسایی شده و این نشانگر اهمیت موضوع است.


وی یاد آور شد: بر اساس تفاهم نامه این دو مجموعه امسال بیش از 70 هزار نفر در طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و 2 هزار نفر در غربالگری اختلالات ژنتیکی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.


ارشدزاده خاطرنشان کرد : اختلالات ژنتیکی قابل درمان نبوده ولی قابل پیشگیری است و با علم وآگاهی می توان از ابتلاء به معلولیت در جامعه جلوگیری کرد.


وی با بیان اینکه سالانه حدود 30 هزار معلول در کشور متولد می شوند، افزود: این معلولیت ها عمدتا ناشی از عوامل مادرزادی و ژنتیکی و قابل پیشگیری است.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد : در کشور ما سالانه بالای 15 هزار نفر و در استان ما 700 نفر در تصادف فوت می کنند و درصدی از این افراد معلول و قطع نخاع می شوند.

 

ارشدزاده ادامه داد: در استان ما نیز سالانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کودک دارای معلولیت متولد می شود که این معلولیت ها عمدتا ناشی از بیماریهای  مادرزادی و ژنتیکی بوده و اکثرا قابل پیشگیری هستند.


وی تصریح کرد: بنا به نظر متخصصان، 75 درصد معلولیت بینایی و 60 درصد معلولیت ناشنوایی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/خ

در آذربایجان شرقی نیز سالانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کودک دارای معلولیت متولد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار