اختلاف نظر میان دوستان؛

کره جنوبی به ژاپن درباره افزایش توان نظامی خود به بهانه فعالیت‌های موشکی کره شمالی هشدار داد

رئیس‌جمهور کره جنوبی به ژاپن هشدار داد به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی به دنبال گسترش قوای نظامی خود نباشد.

اختلاف نظر میان دوستان/ کره جنوبی به ژاپن درباره گسترش قوای نظامی به بهانه تهدیدهای پیونگ یانگ هشدار دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی که اخیرا تلاش کرده تا تنش های در حال افزایش پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ را کاهش دهد، ضمن بی توجهی به اتحاد نظامی میان سئول، توکیو و واشنگتن اعلام کرد ژاپن به بهانه تهدیدات کره شمالی به دنبال گسترش قوای نظامی خود است.

رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با کانال نیوز آسیا سنگاپور گفت: همکاری های نظامی کره جنوبی و آمریکا و همچنین ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما این همکاری ها به منظور مقابله با فعالیت‌های هسته ای و موشکی کره شمالی است و من فکر نمی کنم نیازی باشد تا توسعه همکاری های نظامی به سطح سه کشور افزایش یابد.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین به توکیو هشدار داد کره شمالی هسته ای نباید بهانه ای برای توکیو باشد تا قوای نظامی خود را گسترش دهد. این رویه به سود کشورهای عضو آسه‌آن نیز نیست.

مون جائه این در پایان اظهارات خود وعده داد مذاکرات دیپلماتیک با چین را برای حل مسئله کره شمالی تقویت کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کشورهای آسیایی باعث کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کره شود.

به نظر می رسد مون جائه این تمایلی به برقراری یک اتحادیه نظامی بین سه کشور ندارد و ترجیح می دهد ژاپن از این اتحاد نظامی خارج شود. اوایل سال جاری میلادی آمریکا و ژاپن اعلام کردند، همکاری های نظامی خود را با هدف مواجهه با تهدیدهای احتمالی کره شمالی تقویت کرده اند.

انتهای پیام/

 

کره جنوبی به ژاپن هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار