خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی برگزاری مراسم سیزده آبان در تهران را بازتاب داد.

ایرانی‌ها یک فروند موشک سطح به سطح را به نمایش گذاشتند/ فریاد «مرگ بر آمریکا» بر زبان تظاهرکنندگان در تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس در گزارشی از تهران نوشت: ایران روز شنبه به عنوان بخشی از مراسم سالگرد تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران (لانه جاسوسی سابق آمریکا) در سال 1979 که گروگان گرفته شدن گروهی از دیپلمات های آمریکایی را به مدت 444 روز درپی داشت، یک فروند موشک سطح به سطح را به نمایش گذاشت. 

هزاران نفر مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران تجمع کردند. در این مراسم موشکی که گمان می رود از نوع موشک سجیل با سوخت جامد با دو هزار کیلومتر برد باشد به نمایش گذاشته شد. این نخستین بار است که ایران در خلال این مراسم سالانه (سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا) یک فروند موشک را به نمایش می گذارد.

شرکت کنندگان در این مراسم شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد مراسم مشابهی نیز در دیگر شهرها و شهرستان های ایران برگزار شد. شرکت کنندگان در این مراسم همچنین پرچم های آمریکا و اسرائیل و همچنین آدمک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به آتش کشیدند.

رئیس جمهور آمریکا ماه اکتبر از تایید پایبندی ایران به موافقتنامه هسته ای سال 2015 خودداری کرد. آمریکا همچنین در واکنش به برنامه موشکی بالستیک ایران، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرده است. اکنون کنگره آمریکا باید درمورد موافقتنامه هسته ای ایران و احیای تحریم ها علیه این کشور که در چارچوب موافقتنامه هسته ای از آنها معاف شده است، تصمیم گیری کند.

سفارت سابق آمریکا در ایران اکنون به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده و از آن به عنوان نماد شکست آمریکا در برابر ایرانیان استفاده می شود. ایرانی ها آن را «لانه جاسوسی» می نامند.

 

انتهای پیام/

 

بازتاب برگزاری مراسم سیزده آبان در خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۳۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایرااااان
آخرین اخبار