مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مطرح کرد:

امکان ساخت تجهیزات نفتی در ایران وجود دارد/شرکت‌های خارجی پیشتاز در ماشین‌آلات صنعتی

هویز‌اوی گفت: امکان ساخت بخش عمده‌ای از تجهیزات و تعمیرات صنعت نفت در ایران وجود دارد.

امکان ساخت بخش عمده تجهیزات نفتی در ایران وجود دارد/شرکت‌های خارجی پیشتاز در ماشین‌آلات صنعتیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هویز‌اوی مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل نفت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت تعمیر قبل از تشکیل سازمان جدید به نام مدیریت تعمیرات شرکت توربین جنوب فعالیت داشت، اما با توجه به تغییر ساختار وزارت نفت این شرکت در اسفند 95 به یک مجموعه مدیریتی تبدیل شد.

وی ادامه داد: انجام تعمیرات اساسی تعمیرات فرآیندی و ماشین‌آلات موجود در مناطق نفت‌خیز، تعمیر کلیه تا‌سیساتی که وظیفه فرآ‌ورش و انتقال نفت را بر عهده دارند و تعمیر کلیه تجهیزات موجود در تقویت فشار گاز نمک‌زدایی ‌کارخانجات گاز و گاز مایع و مخازن تحت فشار و کم فشار و مبدل‌های حرارتی ، کنتور‌های انتقال نفت،‌ الکترو موتور‌ها با قدرت 4 هزار اسب بخار و... بر عهده مدیریت مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است. 

وی با بیان اینکه بخش تعمیرات تجهیزات در دو مرکز اهواز و آغاجاری در حال خدمت رسانی به 5 شرکت نفتی است، افزود: این خدمات سهم بسیار مهمی در استمرار  و پایداری تولید بر عهده دارد.

 مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: در اسفند سال  95 ،‌ 23 کارخانه بسته‌ای مورد تعمیر قرار گرفت که در راستای آن 842 تجهیز تعمیر شد. تعداد تعمیرات اساسی  ماشین آلات،‌ توربین کمپرسور،‌ الکترو موتورها به 94 مورد رسید. 2141 دستگاه ماشین‌الات کمتر از 400 اسب بخار تعمیر شده‌اند.

 وی بیان کرد: تعداد کل قطعات تعمیری در اهواز و آغاجاری که کار تعمیر آنها در کارگاه انجام شده به 2349 قطعه رسیده است. همچنین تعداد شیرآلاتی که در فرآیند تاسیسات به کار گرفته شده و در فر آورش نفت و ایجاد ایمنی موثر هستند 4 هزار و864 قطعه بوده است که در کارگاه مرکزی اهواز تعمیر، تست و در اختیار بهره‌بردار قرار گرفته است.

 هویز‌اوی گفت: در 6 ماهه امسال 9 کارخانه به شکل بسته‌ای مورد تعمیر قرار گرفته است، البته در زمینه‌های تقویت فشار و واحدهای (ان جی ال) پلنت نیز اقدامی انجام داده‌ایم.

 مدیر تعمیرات تجهیزات صنعتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: تعداد تجهیزات تعمیری 405 تجهیز و توربین،‌کمپرسور و الکتروموتورها 55 دستگاه بوده ، همچنین 389 دستگاه از ماشین آلات و 1314 قطعه تعمیری در مدیریت تجهیزات تعمیرات صنعت نفت انجام شده است. به طور کلی تست و تعمیر آماری بالغ بر 3 هزار مورد را به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان اینکه به هنگام نوسازی تجهیزات اگر به تجمیع واحدها دست یابیم، اقدامات نوسازی توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و نیازی به شرکتهای خارجی نخواهد بود، افزود: ابلاغیه وزیر نفت در خصوص 10 قلم گروه کالایی به منظور انتقالی تکنولوژی به منظور ساخت ادواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید در واحدهای نوسازی به اجرا درآید.

 هویزاوی ادامه داد: در بخش تجهیزات و تعمیرات امکان ساخت بخش عمده‌ای از آنان در ایران وجود دارد. تنها ضعف ما در زمینه ماشین‌‌آلات است که شرکت‌های خارجی صاحبان تکنولوژی آنها هستند. البته در ماشین‌آلات به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم، به طور مثال توربین (بی تی)که وارد مرحله بازنگری شده، گویای صادق این ادعاست.

 وی در پایان گفت: در بهره‌برداری اولیه ماشین‌آلات فرآیندی به شکلی که انتظار داشته‌ایم، این موضوع در شرکت‌های داخلی فراگیر نشده است.

 انتهای پیام/

دو مرکز اهواز و آغاجاری در حال خدمت رسانی به 5 شرکت نفتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار