سلطانی فر: قهرمانی وزنه برداری در جهان امکان پذیر است/ مشکل کمبود فضای ورزشی نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظارها از وزنه برداری بالاست و به همین دلیل امکان قهرمانی تیم ملی در رقابت های جهانی وجود دارد.

سلطانی فر: قهرمانی وزنه برداری در جهان امکان پذیر است/ مشکل کمبود فضای ورزشی نداریمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرناران جوان، مسعود سلطانی فر در بازدید از اردوی تیم ملی وزنه برداری بیان‌کرد: برای سومین بار است که به اردوی وزنه‌برداری می‌آیم. البته دوران حضورم در وزارت ورزش و جوانان چند روز دیگر یک ساله می شود. با جدیت کنار کمیته ملی المپیک هستیم و تعامل خوبی با کمیته داریم. برای رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک عملکرد تمام‌فدراسیون ها را ارزیابی می‌کنیم تا نسبت به دوره‌های قبلی این رقابت ها نتایج بهتری بگیریم.

او ادامه داد: مردم از وزنه برداری انتظار ویژه‌ای دارند چرا که این رشته در المپیک‌ برای کشورمان مدال آور بوده است. در حد توانمان به وزنه‌برداری توجه ویژه ای داریم و طبق برنامه‌های فدراسیون کم و کاستی‌ها را جبران می‌کنیم.

سلطانی‌فر خطاب به ملی پوشان وزنه برداری تصریح کرد: برای وزنه برداران پاداش‌ و هدایای ویژه ای درنظر گرفته ایم و اگر شما طلای رقابت های جهانی را کسب کنید همه چیز را درست می‌کنیم.

او سپس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتظار مردم از وزنه‌برداری با توجه به افتخارات زیادی که این رشته در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و المپیک برای کشورمان به دست آورده، بالاست. بخش فابل توجهی از مدال‌های ایران در تاریخ ادوار المپیک مربوط به کشتی و وزنه‌برداری بوده است و ما در این رشته ورزشکاران سه مداله مانند محمد نصیری و ۲ مداله ای چون حسین رضازاده و کیانوش رستنی را داریم. سلیمی هم می تواند در المپیک اتی دومین مدالش را کسب کند. سهراب مرادی هم‌ از دیگر چهره های شاخص وزنه برداری است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: به حق انتظار مردم از وزنه‌برداری بالاست و امیدوارم تیم ملی در رقابت های جهانی آمریکا بهترین نتایج را کسب کند. طبق گزارش هایی که علی مرادی در اختیار ما قرار داده است قهرمانی ایران در مسابقات جهانی وزنه برداری دور از دسترس نیست و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

سلطانی فر ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی جهان حدود یک ماه دیگر در آمریکا برگزار می‌شود به اردوی تیم ملی آمده‌ام تا در جریان آخرین وضعیت قرار بگیرم. برخی کشورها در این رقابت ها حضور ندارند و امیدوارم نتایج کسب کنیم.

او درمورد تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: از حدود هشت ماه پیش ستاد ویژه‌ای تشکیل دادیم و جلسات مرتب برگزار می‌شود. فدراسیون‌ها در این ستاد ریز برنامه‌ها و اهداف خود را ارائه می‌کنند تا با رفع مشکلات مسیر گرفتن نتیجه خوب هموار شود. طبق تعامل با کمیته ملی المپیک برای ۲ رویداد ورزشی یعنی بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های داخل سالن آسیا برنامه‌ریزی فشرده‌ای انجام دادیم و خوشبختانه در این مسابقات نتایجی فراتر از انتظار کسب کردیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه چرا فهرست اماکن ورزشی که مردم می توانند در ساعات خاص از آن ها به صورت رایگان استفاده کنند اعلام نمی شود، بیان کرد: در این باره لیستی نداریم و اعلام کردیم ۲۰ درصد زمان سالن‌هایی که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است با برنامه‌ریزی مدیران کل استان‌های سراسر کشور در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گیرد. با وجود هشت یا ۹ هزار سالن ورزشی وزارت ورزش، هشت هزار سالن نیروهای مسلح، سه هزار سالن آموزش و پرورش و ده‌ها هزار سالن که در اختیار شهرداری‌ها، وزارت کار و واحدهای صنعتی مشکل کمبود فضای ورزشی نداریم. مشکل ما ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است که سبب شده است از این فضاها به صورت مطلوب بهره‌برداری نشود.

وزیر ورزش و جوانان درباره درخواست احسان حدادی برای ملاقات با او، بیان کرد: این موضوع را از طریق فدراسیون دو و میدانی باید پیگیری کنید.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش درباره تیم ملی وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.